شناسهٔ خبر: 52057235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بادامچیان: جایگاه ایران در مذاکرات تقویت شده است/ ایران در اوج اقتدار قرار دارد

تهران- ایرنا- دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: برگزاری رزمایش‌های اخیر و دستاوردهای صنایع نظامی در عرصه هوافضا و مناسبات جدید جهانی جمهوری اسلامی به ویژه با چین و روسیه، جایگاه ایران را در مذاکرات تقویت کرده و در اوج اقتدار قرار داده است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان در نخستین موضع‌گیری هفتگی پس از انتخاب مجدد به عنوان دبیرکل این حزب با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالگرد قیام ۱۹ دی مردم شهیدپرور قم، اظهار کرد: بیانات اخیر امام خامنه‌ای فصل جدیدی در انقلابی‌گری و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گشود..

 وی اظهار کرد: «غیرت دینی» ملت ایران در بزنگاه‌ها و عرصه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی، عامل نجات کشور و پیروزی‌های شکوهمند بوده است.   

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: تا زمانی که حکومت سکولار در این کشور جریان داشت، سران استکبار با ایران دشمنی نداشتند. اما وقتی امام راحل (ره)، اسلام سیاسی را مطرح کرد، دشمنان اسلام آن را برنتافتند و به مقابله با آن برخاستند.

بادامچیان تصریح کرد: نهضت اسلامی امام خمینی (ره) نشان داد که مرجعیت و علمای دین و نهاد روحانیت می‌تواند مردم را علیه استکبار بسیج کند نه روشنفکران سیاسی.  

وی با بیان اینکه غیرت دینی با «خشونت نامعقول» متفاوت است، گفت: مصداق بارز «غیرت دینی»، ۸سال دفاع مقدس و مبارزات اخیر جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است. جنایات اخیر گروه‌های تروریستی داعش در منطقه که ذیل عنوان حکومت اسلامی انجام شد و موجب کشتار هزاران بی‌گناه و خسارات فراوان به ملت‌های منطقه شد، از مصادیق بارز «خشونت نامعقول» است.سردمدار این جنایات نیز آمریکا، رژیم صهیونستی و انگلیس هستند.  

بادامچیان با اشاره به هجمه‌های فکری و فرهنگی دشمنان به مبانی انقلاب اسلامی ادامه داد: نقش اهل فکر و قلم در مقابل حسّاسیّت، حمیّت و غیرت‌زدایی از مردم نسبت به اصول، مبانی و بیّناتِ انقلاب بسیار مهم و مؤثر است. نخبگان جامعه مسئولیت و تعهد سنگینی در این رابطه دارند که باید به وظیفه خود عمل کنند.  

وی  در ادامه با اشاره به مذاکرات وین تأکید کرد: برگزاری رزمایش‌های اخیر و دستاوردهای صنایع نظامی در عرصه هوافضا و مناسبات جدید جهانی جمهوری اسلامی به ویژه با چین و روسیه، جایگاه ایران را در مذاکرات تقویت کرده و در اوج اقتدار قرار داده است.  

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: پرواضح است که سران غرب و آمریکا امروز ناچار به پذیرش شروط ایران هستند، چرا که با گذر زمان، شرایط برای آنها دشوارتر خواهد شد نه برای ایران.  

بادامچیان همچنین با اشاره به سفر وزیر خارجه به چین و سفر آتی رییس جمهور به روسیه اظهار کرد: عملیاتی شدن تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین و نیز گشایش فصل جدیدی از روابط ایران و روسیه، منافع سران آمریکا و هم پیمانان اروپایی‌اش را به خطر خواهد انداخت و آثار تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.  

وی بیهوده‌گویی‌های اخیر برخی مقامات اروپایی را بیانگر استیصال آنها در مذاکرات وین عنوان کرد و گفت: آنها در سال‌های گذشته به دنبال فشار حداکثری بر ایران برای پذیرش ذلت وابستگی و تبعیت از غرب و در نهایت، فروپاشی نظام اسلامی بودند. اما روند مذاکرات و مناسبات جهانی دولت نشان می‌دهد امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج عزت و اقتدار و استکبار جهانی در آستانه فروپاشی است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تقدیر از دولت در واکسیناسیون عمومی و مهار کرونا تأکید کرد: تلاش جهادی مسئولین در ماه‌های گذشته برای مهار کرونا و موفقیت نسبی آن نشان داد دولت سیزدهم می‌تواند با عزم جدی و تلاش جهادی، مشکلات بزرگ کشور را حل کند. بنابراین در عرصه اقتصادی و معیشت نیز با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی و هماهنگی مسئولین و همراهی ملت نجیب و مقاوم می تواند موانع را برطرف کرده و در آستانه سال جدید، نوید بخش سالی خوش برای کشور باشد.  

بادامچیان همچنین با اشاره به حوادث غیرمترقبه اخیر اظهار کرد: باتوجه به افزایش نزولات آسمانی و بلایای طبیعی از مسئولین انتظار می‌رود با پیش‌بینی‌های لازم از افزایش خسارات پیشگیری نموده و رسیدگی به آسیب دیدگان را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به درگذشت ناگهانی مرحوم حاج محمدرضا یزدانی خرم رییس کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی، آن را ضایعه‌ای برای ورزش ارزشی دانست و ضمن طلب غفران و رحمت واسعه الهی برای آن مرحوم و عرض تسلیت به خانواده و داغدیدگان و جامعه ورزشی و یارانش در حزب مؤتلفه اسلامی، از آنها خواست راه هدفمند آن عزیز سفر کرده را با قاطعیت ادامه دهند.  

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین یاد و خاطره شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام را گرامی داشت و آنان را الگوهای مناسبی برای استکبارستیزی و ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه دانست.

نظر شما