شناسهٔ خبر: 52057105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرهای شهرستان های استان بوشهر

گناوه - ایرنا - اعلام محور برنامه های دهه فجر اداره آموزش و پرورش شهرستان دیلم و برگزاری نخستین جشنواره مونولوگ درون گروهی در دشتی از جمله خبرهای روز سه شنبه شهرستان های استان بوشهر است.

صاحب‌خبر -

محور برنامه‌های دهه فجر آموزش و پرورش دیلم اعلام شد

مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: بازشناسی ریشه‌های انقلاب اسلامی، دستاوردهای آن با همه ابزار آلات امروزی و تبیین اندیشه‌های بزرگ حضرت امام خمینی(ره)، سه محور اصلی برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر در مدارس این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی محسنی روز سه شنبه در نشست اعضای کمیته دانش آموزی، دانشجویی و فرهنگیان ستاد دهه فجر این شهرستان افزود: رویکرد برنامه‌های دهه فجر در مدارس به گونه‌ای خواهد بود که جوانان آینده روشنی را پیش روی خود احساس کنند.
وی با گرامیداشت فرارسیدن  چهل و سومین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در نظر داریم  با ایجاد هماهنگی و تمرکز بین بخش های مختلف آموزش و پرورش شهرستان، برنامه‌های مختلفی را برای گرامیداشت این ایام در سطح مدارس  اجرا کنیم تا  دانش آموزان با مفاهیم و آرمان های انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا شوند.
رئیس کمیته دانش آموزی، دانشجویی و فرهنگیان ستاد دهه فجر دیلم، رویکرد برنامه های گرامیداشت دهه فجر را با محوریت مدارس و دانش آموزان ذکر کرد و افزود: در این برنامه ها به نشاط،  شادابی و امید بخشی توجه ویژه‌ای خواهد شد.
وی معرفی دستاوردها و توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی را از دیگر برنامه‌های این ایام در مدارس عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان با برنامه‌های انقلاب پژوهی، شهید پژوهی  و دعوت از شخصیت های تاثیر گذار در انقلاب بیشتر آشنا می‌شوند.

محسنی بیان کرد: گلبانگ انقلاب و نواخته شدن زنگ اتقلاب در مدارس، فضاسازی و پخش سرودهای انقلابی، تجدید میثاق با شهدا، پرسش و پاسخ با حضور اعضای مجلس دانش آموزی، مسابقات ورزشی، جشن تکلیف پسران و دختران، تجلیل از دانش آموزان برتر در حوزه های فرهنگی، ورزشی و قرآنی و طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی، خاطره گویی رزمندگان و ایثارگران بصورت مجازی،  جلسات پرسش و پاسخ در سطح مدارس با حضور کارشناسان برنامه های قرآنی و کرسی‌های تلاوت، از شاخص‌ترین برنامه‌های ایام الله گرامیداشت دهه فجر در مدارس این شهرستان است.

نخستین جشنواره مونولوگ درون گروهی در دشتی برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: نخستین جشنواره مونولوگ درون گروهی با شرکت گروه‌های انجمن هنرهای نمایشی این شهرستان در شهر کاکی برگزار شد.

حمید زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره  استعدادیابی و پرورش استعدادهای نمایشی جوانان هنرمند در همه نقاط شهرستان دشتی است.

 وی افزود: به علت شرایط کرونایی فعالیت هنرمندان نمایشی با  وقفه طولانی مدت مواجه شد و جای خوشحالی است که این گروه های هنری دوباره فعلیت خود را از سر گرفته اند و امیدواریم شاهد خلق آثار نمایشی در این شهرستان باشیم.
زارعی اضافه کرد: انجمن هنرهای نمایشی دشتی از انجمن های فعال و پیشتاز در سطح استان بوشهر است و سعی خواهد شد در روزهای پایانی سال و دهه فجر و همچنین سال جدید برنامه‌های ویژه‌ای اجرا کند تا شاهد رشد و بالندگی هر چه بیشتر هنرمندان و هنر تئاتر در این شهرستان باشیم.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی بخش کاکی گفت: امیدوارم بتوانیم با برگزاری چنین برنامه‌هایی هنرمندان بیشتری را جذب، پرورش و به عرصه‌های استانی و کشوری معرفی کنیم.

حمید ظریف خواه افزود: طی چندین سال فعالیت این گروه در بخش‌های مختلف هنری، اولین تجربه در زمینه مونولوگ درون گروهی در قالب جشنواره ویژه هنرمندان و اعضای گروه هنری فایز با داوری حسین نصیری برگزار شد.
عبدالرضا نصیری مسئول گروه هنری فایز دشتی گفت: کشف ظرفیت‌های بالقوه و تلاش و کوشش برایبه فعلیت رساندن این استعدادها، ایجاد انگیزه و نشاط میان اعضای گروه، آشنایی با نحوه رقابت در جشنواره‌ها و پیشرفت هرچه بهتر گروه در عرصه هنرهای نمایشی از اهداف این جشنواره بود.
وی در ادامه حمایت مسئولان را از هنرمندان خواستار شد و اظهار امیدواری کرد بتوانیم با برگزاری این جشنواره‌ها شاهد رشد و ترقی هنر تئاتر این منطقه در سطح ملی باشیم.
نصیری، از تلاش‌های دلسوزانه حمید ظریف‌خواه مسئول انجمن هنرهای نمایشی کاکی، حسین نصیری داور جشنواره و خانواده هنرمندان که در برگزاری این جشنواره همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.
در  این مراسم از تمام شرکت کنندگان اعضای گروه با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

نظر شما