شناسهٔ خبر: 52055863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مشهدی بافان عنوان کرد؛

دلخوشی شهید سلیمانی در جبهه به ۲ نفر بود/ چه زمانی رنگ و بوی شهادت در چهره‌ حاج‌علی موج زد؟

همرزم شهید محمدعلی الله‌دادی گفت: شهید الله‌دادی علاقه زیادی به سردار سلیمانی داشت و می‌گفت: سردار سلیمانی گفته دلخوشی من در سپاه به ۲ نفر است؛ نخست احمد کاظمی که شهید شد و دیگری به شما دلخوشم آقای الله‌دادی.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد سالگرد بزرگداشت شهید محمدعلی‌ الله‌دادی با حضور کاظم مشهدی بافان از همرزمان شهید محمدعلی الله‌دادی در سالن کنفرانس شهید سردار سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

انتقال مکتب سلیمانی به جوانان با دانشگاه‌ها

همرزم شهید محمدعلی الله‌دادی در این نشست اظهار کرد: آشنایی من با سردار الله‌دادی به سال ۱۳۸۵ بازمی‌گردد، یعنی زمانی که این شهید به سپاه یزد آمد، الله‌دادی فردی مدیر و مدبر بود که با فکر و برنامه‌ریزی کار می‌کرد و زمانی که به یزد آمد، برنامه‌های سپاه را جمع و شروع به پرورش و منسجم کردن کارها کرد و از همان اوایل شیفته اخلاق و روحیات الله‌دادی شدم و در نتیجه بعد از انتصاب این شهید به‌عنوان فرماندهی تیپ الغدیر تا زمان شهادت با شهید در ارتباط بودم.

مشهدی بافان اضافه کرد: سردار الله‌دادی را بیشتر همراهان و همکاران به‌عنوان مردی مبارز، ایده‌پرداز و آینده‌نگر می‌شناسند و این سردار اسلام بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را برای سپاه انجام داد و پروژه‌های زیادی را برای سپاه راه‌اندازی و دایر کرد تا نیروها و مردمی که از آن بهره‌مند می‌شوند در سهولت و آسایش کامل باشند.

وی عنوان کرد: سردار الله‌دادی مشکلات راهیان نور سپاه یزد را مرتفع کرد و هماهنگی‌های لازم برای اعزام به مناطق عملیاتی دفاع مقدس را انجام داد و حاج‌علی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در یزد اقدامات کلانی داشت و در برگزاری یادواره‌ها همواره پیشگام بود.

همرزم شهید محمدعلی الله‌دادی تبیین کرد که این شهید راویان زیادی را تربیت کرد و رشد داد و امروز آن راویان به یاد شهید الله‌دادی در حال خدمت‌رسانی به زائران کربلاهای ایران هستند.

مشهدی بافان متذکر شد: زمانی که سردار الله‌دادی وارد یزد شد، خود را خادم سپاه می‌دانست و چون پدری در رأس نیروها قرار گرفت و به‌عنوان نماینده سردار جعفری در سپاه فعالیت‌های زیادی انجام داد. او می‌گفت فرمانده‌ بودنش را از حاج‌قاسم دارد.

حاج‌علی علاقه‌مند به فرماندهان رده بالای خود بود

وی با بیان اینکه فرماندهی‌ام را زمان جنگ از طریق بی‌سیم و شخص حاج‌قاسم سلیمانی تحویل گرفته‌ام، متذکر شد: زمانی که در عملیات کربلای ۵ شهید زندی فرمانده تیپ ادوات لشکر ثارالله به شهادت رسید و خبرش به حاج‌قاسم داده شد، شهید سلیمانی از طریق بی‌سیم به من گفت که شما فرماندهی را به دست بگیر. شهید الله‌دادی همواره می‌گفت که من پایبند به تودیع و معارفه نیستم و فقط فرماندهی و مسئولیتی که به من در کربلای ۵ داده شد را به نحو عالی انجام می‌دهم، بنابراین باید این حرمت را رعایت کرده و آن را حفظ کنم و همواره مطیع فرمانده‌ خود باشم.

همرزم شهید محمدعلی الله‌دادی در ادامه توضیح داد: حاج‌علی بسیار علاقه‌مند به فرماندهان رده بالای خود بود و بسیار ولایت‌پذیری داشت و طبق فرموده آنها عمل می‌کرد.

مشهدی بافان عنوان کرد: شهید الله‌دادی علاقه زیادی به سردار سلیمانی داشت و می‌گفت: سردار سلیمانی به من گفته که دلخوشی من در سپاه به چند نفر است. به‌خصوص به دو نفر، یکی احمد کاظمی که شهید شد و دیگری به شما دلخوشم آقای الله‌دادی.

دلخوشی شهید سلیمانی در جبهه به ۲ نفر بود/ چه زمانی رنگ و بوی شهادت در چهره‌ حاج‌علی موج زد؟

وی اضافه کرد: بنابراین سردار الله‌دادی همواره می‌گفت که دنیا را کنار می‌گذارم و می‌خواهم طوری کار کنم که فرمانده‌ام که به من دلخوش است مأیوس نشود و تا آخر به من دلخوش باشد. انصافاً همه ما دلخوشی فرمانده را به سربازش دیدیم و حاج‌قاسم در زمان تدفین شهید الله‌دادی وارد قبر شد.

همرزم شهید محمدعلی الله‌دادی مطرح کرد: این شهید پرچم ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام را پهن کرد و جنازه الله‌دادی را در قبر گذاشت. عبای سیدحسن را روی پیکر شهید انداخت و تربت امام حسین علیه‌السلام را در قبر نهاد و زیارت عاشورا خواند.

مشهدی بافان عنوان کرد: در این باره عشق‌بازی فرمانده را با فرمانبردارش دیدیم و حاج‌علی روزهای حضورش در سوریه را با شور و شعف تعریف می‌کرد و می‌گفت: «بسیج جهانی را که امام خمینی(ره) همواره مدنظر داشتند و می‌فرمودند، در آن سوی مرزها تشکیل داده‌ایم.»

همرزم شهید الله‌دادی متذکر شد: در چند سال گذشته که با شهید الله‌دادی همراه بودم می‌توانم به چند ویژگی ایشان اشاره کنم؛ نخست که شهید الله‌دادی فرماندهی جذاب بود و هرکس با وی معاشرت می‌کرد شیفته‌اش می‌شد.

وی با بیان اینکه شهید الله‌دادی خاکی و مهربان، متدین و صبور بود، تأکید کرد: در دشوارترین شرایط که بچه‌ها درگیر بودند و اذیت می‌شدند و فشار عملیات و شرایط جبهه بر آنها تأثیر بدی گذاشته بود، حاج‌علی لبخندی بر لبش داشت که همه آن مسائل و دشواری‌ها را از بین می‌برد و بچه‌ها وقتی حاج‌علی را می‌دیدند خستگی‌شان درمی‌آمد.

مشهدی‌بافان اظهار کرد: مرتب با خودمان می‌گفتیم او فرمانده تیپ است و کارش چند برابر ما، اما اینگونه با شعف و صبوری در حال جهاد است و در برابر دشواری‌ها لبخند می‌زند، حالا ما که مسئولیت چندانی نداشتیم وقتی شهید الله‌دادی را می‌دیدیم انرژی مضاعف می‌گرفتیم.

وی اضافه کرد: شهید الله‌دادی یک سال قبل از رفتن و زمانی که تودیع شد رنگ و بوی شهادت در چهره‌اش دیده می‌شد و در ماه‌های آخر در کرمان به من گفت که دعا کن که شهید شوم. خیلی برای من سخت بود، اما چون آرزو داشت، دوست داشتم که به افتخار شهادت برسد.

همرزم شهید الله‌دادی خاطرنشان کرد: بعد از شهادت حاج‌علی من هنوز خودم را پیدا نکرده‌ام و نمی‌دانم رابطه‌ای که باید بین خودم و ایشان تعریف کنم را چه نام بگذارم. رابطه پدر و فرزندی یا رابطه برادری و ... حاج‌علی رضایت خدا را از خودش در شهادت می‌دانست.

مشهدی‌بافان اضافه کرد: از ویژگی‌های بارز اخلاقی شهید الله‌دادی آن بود که وی فرماندهی جذاب بود و هرکس با وی معاشرت می‌کرد شیفته‌اش می‌شد و خاکی و مهربان، متدین و صبور بود و در دشوارترین شرایط که رزمندگان درگیر بودند و اذیت می‌شدند و فشار عملیات و شرایط جبهه بر آنها تأثیر بدی گذاشته بود، حاج‌علی لبخندی بر لبش داشت که همه آن مسائل و دشواری‌ها را از بین می‌برد.

رزمندگان وقتی حاج‌علی را می‌دیدند خستگی‌شان درمی‌آمد

دلخوشی شهید سلیمانی در جبهه به ۲ نفر بود/ چه زمانی رنگ و بوی شهادت در چهره‌ حاج‌علی موج زد؟

وی با بیان اینکه رزمندگان وقتی حاج‌علی را می‌دیدند خستگی‌شان درمی‌آمد، افزود: ماجرای فعالیت سردار شهید الله دادی در سپاه قدس در زمان فرماندهی وی در سپاه یزد و زمان اجرای یکی از رزمایش‌ها از سرلشکر سلیمانی فرمانده سپاه قدس برای شرکت در رزمایش دعوت کردیم و سرلشکر سلیمانی در همان سفر به همرزم قدیمی خود گفت: «آماده شو که با من بیایی!»

همرزم شهید الله‌دادی تبیین کرد: به‌دلیل آشنایی دیرینه فرمانده سپاه قدس با خانواده این شهید، شب همان روز سرلشکر سلیمانی نظر همسر شهید را هم در این مورد جویا شد و همسر شهید الله‌دادی با استواری و شجاعت مثال‌زدنی جواب داد: «از آن زمان که حاج علی و شما را شناختم، من و سردار نیروی بسیجی و تحت امر شما بوده‌ایم و اکنون هم هرکجا که نظام و انقلاب به ما نیاز داشته باشد، حضور خواهیم یافت.»

مشهدی‌بافان عنوان کرد: سردار سپس به همراه همسر خود به لبنان سفر کرد و شهید الله‌دادی می‌گفت، هر روز که از خانه بیرون می‌روم برای آخرین‌بار نگاهی به خانواده خود می‌کنم، حتی وقتی به خانه برمی‌گشت، همسر وی به خاطر سلامتی‌اش سجده شکر به جای می‌آورد.

وی مطرح کرد: شهید الله‌دادی فردی است که ۳۲ سال در نظام خدمت کرده و دوران بازنشستگی و استراحت خود را دور از فرزندان در جبهه دیگری و در کشوری غریب سپری کرد؛ از فعالیت پنج ساله این سردار سپاه اسلام در سپاه استان یزد می‌توان به اقدامات زیربنایی بسیاری در سپاه استان یزد اشاره کرد.

همرزم شهید الله‌دادی خاطرنشان کرد: این شهید در مدت پنج سال حضور در یزد ۵۰ پروژه سنگین که زیرساخت‌های اداری و نظامی سپاه یزد را شامل می‌شد، به سرانجام رساند.

این نشست با حضور محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان یزد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و حضور استادان بسیجی دانشگاه‌های استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/

نظر شما