شناسهٔ خبر: 52055365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تحلیلگر یمنی خطاب به ابوظبی:

کسی که خانه‌اش شیشه‌ای است سنگ‌اندازی نمی‌کند!

فارس

یک تحلیگر یمنی ضمن اعلام اینکه امارات بیشتر شبیه به یک شرکت تجاری فرامرزی است تا یک کشور، به سران این کشور توصیه کرد با توجه به سست بودن بنیانشان دیگران را آزار ندهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه (دیروز) تأیید کرد، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی با پنج موشک بالستیک و بالدار و چند پهپاد مورد هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

یحیی سریع: با موشک‌های «ذوالفقار» و «قدس ۲» امارات را هدف قرار دادیم

پیش از آن اعلام شده بود، تانکرهای سوخت در منطقه صنعتی «المصفح» و فرودگاه بین‌المللی ابوظبی توسط یمنی‌ها هدف گرفته شده‌اند.

«عبدالله سلام الحکیمی» تحلیلگر سیاسی یمنی (مقیم لندن) در واکنش به این عملیات در توییتر خود نوشت: تلگراف فوری به سران امارات! شما می‌دانید که به یک شرکت تجاری فرامرزی نزدیکتر هستید تا به یک کشور به معنای متعارف آن. بنیان شرکت شما شکننده است بنابراین دیگران را آزار ندهید، به آنها تعرض نکنید و سرزمینشان را اشغال نکنید زیرا آنها به شما آسیب می‌رسانند، شرکت و خانه شیشه‌ای شما را به هم می‌ریزند. دست از آزار یمن بردارید و اگر سنگ‌هایشان قوی است آنها را سرزنش نکنید.

وی ادامه داد: از مردم امارات! شما هم تاجرید و تمام وجودتان بر پایه پول و تجارت است. شما یک کشور استعماری نیستید و نخواهید بود، به تجاوز خود به یمن پایان دهید و نیروهایتان را از سرزمین یمن خارج کنید.

منطقه صنعتی المصفح  که هدف گرفته شده در جنوب غرب ابوظبی است و از مهمترین مناطق اقتصادی در امارات عربی متحده به شمار می‌رود. بسیاری از شرکت‌های صنعتی و خودروسازی بعلاوه قدیمی‌ترین بندر امارات در این منطقه قرار دارد و این منطقه شامل املاک تجاری و مسکونی بسیاری است.

نظر شما