شناسهٔ خبر: 52054658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نخستین جشنواره ملی شعر فاطمی در "نی‌ریز" برگزار می‌شود

دبیر جشنواره ملی شعر فاطمی از برگزاری نخستین دوره این جشنواره همزمان با ایام ولادت این بانوی بزرگوار در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسین غضنفرنژاد دبیر جشنواره ملی شعر فاطمی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر فاطمی در شهرستان نی‌ریز اظهار داشت: دادگستری شهرستان نی‌ریز برگزارکننده این جشنواره است که با همکاری علما، ادارات، صنایع و شهرداری این جشنواره را در 30 دی ماه برگزار می‌کند. 

وی با بیان اینکه 210 قطعه شعر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: در مجموع از 20 استان کشور آثاری به دبیرخانه ارسال شده که می‌توان به استان‌های خراسان مرکزی، اصفهان، قم، کرمان، ایلام، تهران، لرستان، بوشهر، البرز، گیلان، گلستان، مازندران، قزوین، مرکزی، خوزستان، یزد، زنجان، چهارمحال و بختیاری و فارس اشاره کرد. 

رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه آثار ارسال شده درباره سیره حضرت زهرا(س) است، افزود: موضوع اصلی جشنواره نیز سیره حضرت است که اشعار باید حاوی مضامین در وصف ویژگی‌های فاطمه زهرا (س) باشد. 

دبیر نخستین جشنواره ملی شعر فاطمی با بیان اینکه صابر خراسانی مهمان ویژه برنامه و مجری آن است، بیان کرد: با توجه به برگزاری جشنواره در سطح ملی از ترکیب کشوری، استانی و شهرستانی در هیئت داوران استفاده شده که بر این اساس هادی جان فدا از شاعران مطرح کشوری، هاشم کرونی از شاعران آئینی استان فارس و نصیرزاده از شاعران برجسته شهرستان آثار ارسالی را  داوری کردند. 

وی با بیان اینکه در این جشنواره 14 قطعه شعر از سوی 14 نفر از شاعران حاضر در جشنواره قرائت می‌شود، عنوان کرد: احد ده‌بزرگی، پدر شعر آئینی استاان فارس، هادی فردوسی و ایوب پرندآور از شاعران جوان و برجسته استان فارس از جمله کسانی هستند که شعرخوانی می‌کنند. 

غضنفرنژاد تصریح کرد: جشنواره با عنوان سایه‌سار طوبی روز پنجشنبه 30 دی ماه در سالن آمفی تئاتر شهر نی‌ریز برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما