شناسهٔ خبر: 52054369 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

پیش‌بینی تداوم کاهش دما و کولاک برف در کشور

19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم کاهش محسوس دما، ماندگاری هوای سرد، یخبندان و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و افرایش سرعت باد خبر داد که تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
«امین حسین نقشینه» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت آب و هوایی کشور، افزود: کاهش محسوس دما که از روز گذشته رخ داده است تداوم دارد و برای امروز کاهش بیشتر دما در نیمه شمالی، غرب و شمال غرب کشور انتظار می رود.
وی بیان‌داشت: پیش می‌کنیم امروز در مناطق اعلام شده تا ۱۲ درجه کاهش دما داشته باشیم.
به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، برودت هوا از فردا به مرکز و نیمه جنوبی کشور خواهد رسید.
وی درباره وضعیت بارش‌ها گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز هم به‌طور گسترده در نوار ساحلی خزر، غرب، شمال غرب، جنوب غرب و دامنه های شمالی و جنوبی البرز ادامه خواهد داشت.
نقشینه ادامه‌داد: امروز در جنوب کشور و در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان،شرق خورستان و هرمزگان بارندگی ها تدوام دارد.
وی اظهار داشت: در لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و همین طور در قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی هم شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.
این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز به‌تدریج از سمت غرب کشور میزان بارش‌ها کم شده و به سمت جنوب و شرق کشور هدایت می‌شود.
وی افزود: سامانه بارشی روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، اما مجدد از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.
نقشینه، برای امروز در بیشتر مناطق کشور به‌ویژه نیمه شرقی و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش بادهای شدید را پیش بینی کرد و گفت: دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز نیز متلاطم پیش‌بینی شده است.

نظر شما