شناسهٔ خبر: 52053775 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه/ آب‌های شمالی و جنوبی مواج است

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز سه‌شنبه ۲۸ دی و روزهای آتی را اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در نوار شرقی کشور، شرق سواحل خزر، جنوب و مناطقی از البرز مرکزی از جمله استان‌های البرز، تهران و مازندران بارش رخ خواهد داد که شدت بارش‌ها امروز در استان‌های جنوبی کشور از جمله فارس، کرمان، هرمزگان، جنوب بوشهر و سیستان‌وبلوچستان خواهد بود و روز چهارشنبه در قالب مناطق کشور آسمانی صاف همراه با هوای سرد حاکم است.

وی ادامه داد: فردا در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان احتمال بارش پراکنده وجود دارد. روز پنجشنبه ورود سامانه بارشی بعدی از سمت شمال غرب و غرب پیش‌بینی شده که به تدریج سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران تحت تاثیر این سامانه شاهد بارش پراکنده برف خواهند بود. روز پنجشنبه در غرب مازندران و کردستان، شرق گیلان، کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت. روز جمعه شرق مازندران و گلستان بارش شدید را تجربه کرده و در خراسان‌های شمالی و رضوی بارش برف رخ می‌دهد. تا روزهای پایانی هفته برای بیشتر مناطق کشور به ویژه مناطق شمالی ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی شده است. آب‌های خلیج فارس و دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز آسمان تهران  گاهی مواقع ابری است و بارش پراکنده را تجربه خواهد کرد. در بعضی از ساعات وزش باد شدید نیز پیش‌بینی شده است. حداکثر دمای امروز تهران به ۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و حداقل دما فردا به یک درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی افزود: سردترین مراکز استان امروز صبح اردبیل و سنندج با دمای حداقل ۱۷ درجه زیر صفر، تبریز با دمای ۱۶ درجه زیر صفر و ارومیه با دمای ۱۴ درجه زیر صفر بودند. سردترین نقاط کشور نیز در آذربایجان شرقی ورزقان با دمای حداقل ۲۸ درجه زیر صفر بوده و در هزارکانیان در استان کردستان و اشنویه در آذربایجان غربی نیز امروز صبح هموطنان دمای ۲۴ درجه زیر صفر را تجربه کردند.

نظر شما