شناسهٔ خبر: 52053234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال اوایل هفته آینده بازگشایی می‌شود

خرم‌آباد- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال که بر اثر بروز سیل و ریزش کوه مسدود شده بود اوایل هفته آینده بازگشایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

"احمدرضا دالوند" روز سه شنبه در حاشیه بازدید از آزادراه خرم آباد به پل زال در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش‌های خوبی در زمینه بازگشایی این محور با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که به صورت موقت اوایل هفته آینده این محور بازگشایی شود.

وی خاطرنشان کرد: این مسیر به صورت موقت بازگشایی خواهد شد زیرا احداث یک پل جهت هدایت آبهای سطحی در مسیر ضروری است که احداث این پل زمانبر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: فروردین ماه سال آینده کار احداث این پل با در نظر گرفتن تمامی جوانب  و رفع مشکلاتی که در زمان وقوع بارنگی رخ می دهد احداث خواهد شد .
بارش‌ شدید باران در روز جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ که در محدوده "پاعلم" پلدختر به ۱۳۵ میلی متر رسید، منجر به آب گرفتگی، ریزش کوه و تخریب کیلومتر ۹۰ آزادراه خرم آباد- پل زال شد.

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به همراه جمعی از مسئولان مرتبط امروز از این آزادراه بازدید و در جریان تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیر قرار گرفت.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.
این آزادراه که به صورت چهار خطه با عرضی در حدود ۲۶ متر احداث شده در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب غربی خرم آباد آغاز شده و در ۳.۵ کیلومتری روستای پل زال واقع در حدود ۶۰ کیلومتری شهر اندیمشک خاتمه می یابد.

نظر شما