شناسهٔ خبر: 52052302 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

در چایتان چند گلبرگ گل محمدی بریزید

چــــای گل محمدی؛ باعث شادابی و کاهش چین و چروک های پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، پاکسازی کبد و کیسه صفرا و تقویت دستگاه گوارش میشود. گیاه گل محمدی از عطر بی نظیری برخوردار است و دارای خواص دارویی بسیار خوبی می باشد، البته گل محمدی برای سلامتی، پوست و مو و زیبایی مفید است. در این بخش با فوایدی که دمنوش گل محمدی برای سلامتی دارد آشنا خواهیم شد با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

گل سرخ یا گل محمدی نام نوعی گل رز است که نماد عشق و زیبایی بوده و عطر بی نظیری دارد و از آن گلاب می گیرند. علاوه بر عطر استثنایی گل محمدی خواص دارویی آن نیز از دیرباز شناخته شده است. گل محمدی دارای مزایای زیادی برای سلامتی، زیبایی پوست و مو است. گل محمدی را به شکل های مختلف از جمله چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می شود. 

گل محمدی

چای گل محمدی باعث کاهش دمای بدن شده و تب را کاهش می دهد و از تشدید عفونت جلوگیری می کند.

چای گل محمدی سرشار از ویتامین C است و از نوشیدنی های مفید برای خانم های باردار می باشد زیرا سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت می کند و تولید کلاژن در بدن مادر و جنین را افزایش می دهد.ویتامین C برای رشد جنین ضروری است و سبب جذب بهتر آهن و کلسیم در بدن می شود .چای گل محمدی دارای ویتامین E، سلنیوم، منیزیم، ویتامین های ب کامپلکس، منگنز و پتاسیم می باشد و سیستم ایمنی بدن مادر و جنین را تقویت می کند و از انواع بیماری ها مادرو جنین را مصون می دارد.

گل محمدی

برای جلوگیری و غلبه بر مشکلات بهداشتی چشم مانند قرمزی یا سوزش می توانیم از آب گل محمدی استفاده کنید و چند قطره از آب آن را در چشم بچکانید.

چای گل محمدی دارای ویتامین های B1، B2 و K، بتاکاروتن، بیوفلاونوئیدها، تانن ها و پکتین است و سبب کاهش التهاب و مقابله با عفونت می شود.

گل محمدی

افشره گل محمدی نشاط آور، ضد افسردگی، ضد فشارهای عصبی و ضد تنیدگی (استرس) است. عطر گل محمدی برای آرام سازی ذهن و بدن مفید است . نوشیدن چای گل محمدی استرس و اضطراب را کاهش می دهد و سبب بهبود علائم افسردگی می شود.

گل محمدی

 برطرف کردن سرفه‌های مزمن، درمان دردهای شکمی و مشکلات گوارشی، کاهش خونریزی در دوران قاعدگی و برطرف کردن التهاب و حساسیت در بدن. 

علاوه بر ویتامین C در این گل، موادی مانند کورستین و اسید ellagic وجود دارد که برای تعمیر آسیب‌های سلولی بدن و محافظت از ابتلا به بیماری هایی چون مشکلات قلبی عروقی، پوکی استخوان و جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 مصرف دمنوش این گل باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده و به این ترتیب فرد از ابتلا به بیماری هایی، چون سرماخوردگی، گلودرد و آنفولانزا ایمن می‌ماند.

 نوشیدن دمنوش گل محمدی برای از بین بردن باکتری‌های مضر در روده نیزمی تواند مورد استفاده قراربگیرد، افراد مبتلا به بیماری هایی مانند اسهال خونی و التهاب‌های دستگاه گوارش نیزمی توانند ازمزایای این دمنوش استفاده کنند.

 پاکسازی کبد و کیسه صفرا هم یکی دیگر از مزایای نوشیدن دمنوش گل محمدی است، زنان یائسه نیز می‌توانند از آن برای کاهش علائم و مشکلات این دوره از جمله گرگرفتگی استفاده کنند.

با وجود تمامی مزایای درمانی این گیاه کارشناسان توصیه می‌کنند افراد قبل ازمصرف آن تست حساسیت انجام دهند، زیرا برخی افراد به گل محمدی حساسیت پوستی وغذایی دارند و امکان دارد با تشدید علائم آلرژی مواجه شوند.

گل محمدی

نظر شما