شناسهٔ خبر: 5204703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

مدارك تخلف شهرداري در هتل اسپيناس موجود است

استيضاح شهردار تهران روي ميز شورا

صاحب‌خبر -

گروه مسكن و شهرسازي  
نمايندگان شوراي شهر از توضيحات شهرداري تهران درباره تخلفات هتل اسپيناس قانع نشده‌اند. اكنون اعضاي شورا دومين نامه اخطار را براي قاليباف ارسال كرده‌اند تا در صورت نگرفتن پاسخ طي10روز طرح استيضاح وي كليد بخورد. عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران روز يكشنبه در نشست خبري اين موضوع را اعلام كرد. او گفت: رييس شورا 3 روز قبل نامه طرح سوال از شهردار را به شهرداري ارسال كرده است.
صدور مجوز افزايش طبقات هتل اسپيناس با وجود راي كميسيون ماده 5 به همراه ساخت استخر در طبقه آخر اين هتل موضوعي است كه در اسفند سال 93 از سوي اعضاي شورا مطرح شده بود تا سرانجام با گذشت نزديك به 3ماه پاسخ آن از سوي شهرداري براي شور ا فرستاده شد اما با اين وجود ابوالفضل قناعتي كه يكي از معترضان به اين تخلف بود، اعلام كرد كه پاسخ مجموعه شهري قانع‌كننده نبوده است. او با ارايه اسناد تخلف هتل اسپيناس و بيان اينكه متاسفانه شايعاتي درخصوص اينكه برخي از اعضاي شوراي شهر نمي‌خواهند كه چنين هتل‌هايي در تهران ساخته شود، گفت: من با تمام وجود از افرادي كه در تهران سرمايه‌گذاري مي‌كنند و در راستاي اشتغال‌زايي حركت مي‌كنند ،حمايت خواهم كرد. وي با بيان اينكه درخصوص هتل اسپيناس و تخلفاتي از سوي شهردار منطقه صورت گرفته است، گفت: دوشنبه هفته قبل شهردار تهران در حاشيه مراسم افتتاح نمايشگاه گل و گياه با قاطعيت اعلام كرد كه هيچ تخلفي در مورد هتل اسپيناس صورت نگرفته و من حالا با نشان دادن اسنادي اعلام مي‌كنم كه شهردار منطقه در حوزه ساخت اين هتل تخلفات آشكاري داشته است.
عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران با طرح اين سوال كه چرا شهردار تهران با وجود اينكه كتبا به تذكر بنده درخصوص هتل اسپيناس نامه نوشته است، در رسانه‌ها اعلام مي‌كند كه هيچ‌گونه تخلفي صورت نگرفته به تاريخچه اين پروژه اشاره و اظهار كرد: در سال 87 با راي كميسيون ماده 5 به شماره 448 براي احداث هتلي با حداكثر 8طبقه روي همكف و سطح اشغال 30درصد موافقت مي‌شود و پس از مدتي نيز بنا به درخواست شهردار منطقه مجددا پرونده ساخت اين هتل به كميسيون ماده 5 رفته و كميسيون مربوطه نيز به ساخت 16طبقه روي همكف با سطح اشغال 30درصد موافقت مي‌كند و مجددا پس از مدتي باز هم بنا به درخواست شهردار در كميسيون ماده 5، 16 طبقه به 17طبقه افزايش مي‌يابد.
وي با اشاره به طبقات اضافي اين پروژه و بيان اينكه تخلفات شهردار منطقه از اين پس آغاز مي‌شود، گفت: شهردار منطقه بايد براي اخذ اضافه طبقات به كميسيون ماده 5 نامه مي‌زد اما شهردار منطقه بدون هماهنگي دستور ساخت طبقه 18اين هتل را در كميسيون معماري و شهرسازي منطقه امضا كرده و بدون مجوز كميسيون ماده 5 اجازه ساخت طبقه هجدهم را مي‌دهد.
عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران افزود: جالب است كه شهردار منطقه براي صدور اجازه ساخت طبقه 18 كميسيون معماري و شهرسازي منطقه را برگزار مي‌كند اما براي اجازه ساخت طبقه 19 و 20 بدون برگزاري كميسيون اقدام به صدور اجازه مي‌كند.
قناعتي بابيان اينكه قرار است درطبقه بيستم اين هتل يك مجموعه تجاري واستخر احداث شود، گفت: شهردار تهران براي ساخت استخر به كميسيون ماده 100 نامه زده و جاي سوال است كه چرا شهردار تهران در حالي كه خود نامه كميسيون ماده 100 را امضا كرده، در افكار عمومي اعلام مي‌كند كه هيچ تخلفي در اين هتل صورت نگرفته است و آيا اجازه ساخت طبقه 18 و 19 بدون راي كميسيون ماده 5 جزو تخلفات نيست؟
وي با بيان اينكه بايد با متخلفان اين پرونده در هر مقامي برخورد شود، گفت: هركسي كه اين تخلف را انجام داده و در هر مقام و جايگاهي باشد بايد با آن برخورد شود.
عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران با بيان اينكه اجازه ساخت طبقات 18، 19 و 20 در تاريخ 18 ارديبهشت‌ماه سال 92 به صورت غيرقانوني صادر شده، گفت: شهردار منطقه اجازه چنين كاري نداشته است. قناعتي در مورد تابلو شناسه ملك نيز گفت: مالك هتل اطلاعات درج شده در تابلو شناسه ساختمان را اشتباه درج كرده است و اين اطلاعات اشتباه درج شده ما را به سمت تخلفات بزرگتر از جمله غيرقانوني بودن طبقات سوق داد، به گونه‌يي كه وقتي ما پلاك ثبتي اين ساختمان را در سامانه جست‌وجو كرديم، متوجه شديم كه اطلاعات درج شده متعلق به ساختماني 2طبقه در مكاني ديگر است و همين تخلف ما را به سمت تخلفات بزرگتر‌سوق داد، هرچند كه در حال حاضر مالك مشخصات تابلو شناسه ملك را اصلاح كرده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه چندي پيش به شهردار تهران در اين خصوص تذكر داده و آنها نيز نامه‌يي در پاسخ نوشته‌اند كه من از توضيحات آنها قانع نشدم، گفت: براساس قانون اگر عضو تذكردهنده از توضيحات قانع نشود، درخواست طرح سوال از شهردار را مطرح كرده و شهردار نيز 10 روز فرصت دارد تا پاسخ قانع‌كننده‌يي را در صحن علني ارايه دهد و اگر از پاسخ‌هاي شهردار قانع نشويم، براساس قانون با امضاي يك سوم اعضا، مي‌توان شهردار را استيضاح كرد. عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران در بخش ديگري از سخنان خود افزود: تذكر اصلي من به شهردار اين است كه چرا با كسي كه تخلفاتي داشته، برخورد نكرده و تنها شهردار منطقه را از جايي به جاي ديگر منتقل كرده است. رييس شوراي شهر سه روز قبل نامه طرح سوال از شهردار را به شهرداري ارسال كرده است.
وي با طرح اين سوال كه چرا شهردار منطقه خارج از اختياراتش مجوز ساخت داده، گفت: براساس طرح تفصيلي اين ملك در پهنه 1780 قرار گرفته و تنها 30متر كمتر از خط 1800 دارد و جاي سوال است كه با توجه به دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري مبني بر كوه‌خواري، آيا محل بهتري براي احداث اين بنا وجود نداشت.
عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران با بيان اينكه من درخصوص اين پرونده مالك را مقصر نمي‌دانم، گفت: اگر چند آجر در كوچه‌يي قرار گيرد، بلافاصله چند نفر از ماموران شهرداري از اهالي سوال مي‌پرسند حالا اين مجتمع بزرگ ساخته شده و جاي سوال است كه چرا شهرداري جلو تخلفات او را نگرفته است. قناعتي با بيان اينكه اسناد منتشر شده و من از مردم و مهندسان امر مي‌خواهم نسبت به بررسي آن اقدام كنند، گفت: اگر افكار عمومي اعلام كند كه مشكلي درخصوص هتل اسپيناس وجود نداشته باشد، من ضمن عذرخواهي حرف خود را پس خواهم گرفت. عضو هيات رييسه شوراي شهر تهران با بيان اينكه مطمئن هستم تخلفاتي درهتل اسپيناس صورت گرفته است، در عين حال افزود: نام اعضاي شوراي شهر را كه در طرح استيضاح شهردار شركت نكنند، اعلام خواهم كرد تا مردم موضوع را بررسي كنند چراكه مطمئن هستم تخلفات صورت گرفته در اسپيناس صحت دارد.

نظر شما