شناسهٔ خبر: 52042566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

هشدار آلمان به روسیه در مورد اوکراین

صدر اعظم آلمان با تاکید بر لزوم کاهش تنش بین روسیه و اوکراین، درباره هرگونه اقدام احتمالی مسکو علیه کی‌یف هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز دوشنبه به روسیه هشدار داد که هرگونه تجاوز نظامی به اوکراین عواقب جدی سیاسی و اقتصادی خواهد داشت.

شولتز طی نشست خبری با همتای اسپانیایی خود در مادرید گفت که آلمان باید شاهد «گام‌های صریح در جهت کاهش تنش از سوی روسیه» باشد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، او از توضیح ضرب‌الاجل آلمان به روسیه اجتناب کرد اما اظهار داشت: «ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا به این سناریوی افراطی برسیم، زیرا این سناریو تنها باعث رنج و عذاب همه خواهد شد».

صدراعظم آلمان همچنین افزود که آلمان و فرانسه در تلاش هستند تا فرمت نرماندی را برای مذاکرات صلح فعال کنند و او از همه مجامع دیپلماتیک دیگر نیز حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا تیز مواضع صدراعظم آلمان را تکرار کرد و از روسیه فشار را از اوکراین بردارد.

از سوی دیگر، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان نیز ادعا کرد: «هر اقدام تهاجمی دیگر بهای بالایی برای روسیه از نظر اقتصادی، راهبردی و سیاسی خواهد داشت و دیپلماسی تنها راه است.»

کشورهای غربی و کی‌یف اخیراً ادعاهایی را درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. سخنگوی کرملین، پیش‌تر این ادعاها را توخالی و بی‌اساس خواند و به عنوان ترفندی برای تشدید تنش‌ها تلقی و اشاره کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ‌کسی ایجاد نمی‌کند. با این حال، پسکوف احتمال تحریکات با هدف توجیه چنین ادعاهایی را رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای استفاده از نیروی نظامی برای حل بحران در جنوب شرقی اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.

تنش در مرز اوکراین و روسیه در حالی طی روزهای گذشته افزایش یافته  که مذاکرات امنیتی آمریکا و روسیه هیچ نتیجه مثبتی به دنبال نداشته است.

این در حالی است که روز دوشنبه تعدادی از سناتورهای آمریکایی و وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی جداگانه گفتند که تصمیم دارند تسلیحات مختلفی از جمله موشک‌های ضد تانک به اوکراین بفروشند تا بتواند در صورت نیاز از خود در برابر روسیه دفاع کند.

منبع: فارس

نظر شما