شناسهٔ خبر: 52039702 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

صدور اسناد کاداستری ۲۰ میلیون هکتار عرصه‌ طبیعی در دو ماه گذ...

اقتصاد ایران: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور اسناد کاداستری برای ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور طی دو ماه گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در بخش دوم نشست امروز شورای عالی قوه قضائیه، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اختلافات موجود میان وزارت نیرو و سازمان منابع طبیعی در زمینه مدیریت و بهره‌برداری از حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و خواستار آن شد که هرچه سریع‌تر مشخص شود متولی اصلی حریم رودخانه ها در کشور کدام دستگاه است.

وی با اشاره به توسعه حریم رودخانه‌ها از سوی وزارت نیرو تا شعاع 2 کیلومتری و بعضاً اجاره این حریم از سوی وزارت نیرو و بهره‌برداری از شن و ماسه‌های رودخانه‌ها، گفت: شائبه جدی اینکه این موضوع به منابع طبیعی ضربه می‌زند وجود دارد و نیاز به اظهار نظر و ورود کارشناسی منابع طبیعی و محیط زیست دارد.

وی از صدور اسناد کاداستری برای 20 میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور طی دو ماه گذشته نیز خبر داد و گفت: همانگونه که وعده داده بودیم، تا پایان سال برای همه عرصه های طبیعی کشور اسناد کاداستری صادر خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورهمچنین در این نشست، از برون‌سپاری 18 خدمت سازمان ثبت به دفاتر اسناد رسمی خبر داد.

همچنین در این جلسه ذبیح‌الله خداییان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان بوشهر و بازدید از گمرکات و انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی این استان، اظهار کرد: وضعیت اموال تملیکی استان بوشهر با توجه به اقدامات صورت گرفته در مدت اخیر، نسبت به قبل بهبود چشمگیری یافته ولی هنوز هم کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه حدود 60 درصد از اموال موجود در گمرکات استان بوشهر را کالاهای متروکه تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: هزار دستگاه خودروی خارجی که در این گمرکات نگهداری می‌شوند و زیر تابش مستقیم آفتاب و باد و باران قرار دارند، کاملاً از بین رفته و بدنه آنها سوخته است؛ 180 دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی نیز به همین شکل در حال از بین رفتن هستند.

خداییان به نگهداری نامناسب حدود 400 دستگاه موتورسیکلت و 250 دستگاه خودروی خارجی در انبارهای سازمان اموال تملیکی استان بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: جهت جلوگیری از هدررفت این سرمایه‌ها و اموال، لازم است که هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف در خصوص آنها صورت بگیرد.

وی همچنین با اشاره به دیدار خود با صیادان بوشهری در اسکله صیادی و استماع مشکلات و دغدغه‌های آنها، از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی و پیگیری این مسائل و مشکلات خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما