شناسهٔ خبر: 52039026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۲۰ میلیارد ریال کتاب از استان خراسان رضوی صادر شد

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال صادرات کتاب به کشورهای افغانستان، پاکستان و بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس داشتیم.

صاحب‌خبر -

افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم برگزاری کارگاه آموزشی و نشست هم‌اندیشی با داستان‌نویسان نیشابور به خبرنگار فارس گفت: سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال صادرات کتاب به کشورهای افغانستان، پاکستان و بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس داشتیم. مشهد و استان خراسان رضوی به بارانداز صادرات کشور تبدیل شده است.

وی افزود: استان خراسان رضوی در بین استان‌های کشور بالاترین عنوان چاپ کتاب را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته به صورت ماهانه و سالانه ۴ هزار عنوان صدور مجوز کتاب داشتیم.

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: استان خراسان‌رضوی در همه رویدادها و برنامه های حوزه ترویج کتابخوانی که در کشور برگزار می‌شود رتبه بسیار بالایی کسب می کند. انتظار می رود خراسانی‌ها با چنین پیشینه غنی فرهنگ و ادب از حیث محتوی، عناوین و تعداد حضور پررنگی در این رویداد داشته باشند و آثار ارزشمند آنها در این جشنواره به چاپ برسد.

وی با اشاره به این که از ۷ سال گذشته تا کنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های خوبی در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار کرده است، تصریح کرد: استان خراسان رضوی در جشنواره جام باشگاه‌‌های کتابخانه کودک و نوجوان که در سطح کشور برگزار شد‌، رتبه اول بعد از تهران را کسب کرد. و شهرستان نیشابور در سال ۹۹ چهار برگزیده در این جشنواره داشت که در بین شهرهای کشور این اتفاق بی‌نظیر بود.

تحفه گر در ادامه گفت: توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان یکی از روش هایی است که از هجمه فضای مجازی‌ و آسیب‌های آن جلوگیری می‌کند‌. اما در حقیقت باید در این حوزه بیشتر از این کار انجام شود. در حوزه کتاب کودک باید جذابیت های لازم را ایجاد کرده و به زبان کودکان کتاب نگارش شود.  همچنین از تصاویر جذاب متناسب با شرایط سن آنها استفاده شود. تا بخشی از خواسته های آنها را متناسب با اهداف نظام جمهوری اسلامی و اهداف حوزه هویتی و فرهنگی تامین کنیم. ما باید بتوانیم با تاسی از گنجینه ادبیات فارسی شاهنامه و قلم زرین نویسندگان کشور گوهر درون شاهنامه را که عزت مردانگی و جوانمردی را به نسل جوان انقلاب اسلامی منتقل کنیم.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

برچسب‌ها:

نظر شما