شناسهٔ خبر: 52038737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان:

آزادی افراطی خدمت به زن نیست

آزیتا یوسفیان

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان گفت: نگاه افراطی غرب به زن سبب انحطاط خانواده‌ها شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام روح‌الله مهدوی‌خواه، امروز ۲۷ دی در آیین افتتاح نمایشگاه «بانوی ایرانی ـ اسلامی» که در اداره‌کل تبلیعات اسلامی لرستان برپا شد، اظهار کرد: کار ابداعی تبلیغات اسلامی لرستان در برگزاری جلسات و برنامه‌های فرهنگی در فاصله زمانی وفات ام‌البنین(س) تا ولادت فاطمه‌زهرا(س) می‌تواند به الگوی کشوری تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای حضرت ام‌البنین(س) و حضرت زهرا(س) نمونه عینی نگاه اسلام به زن است، افزود: در جریان‌شناسی دیدگاه‌ها نسبت به زن سه دیدگاه افراطی، تفریطی و متناسب با فطرت وجود دارد.

مهدوی‌خواه با اشاره به اینکه در دیدگاه افراطی، زنان اجازه ورود به مسائل فرهنگی و اجتماعی را ندارند و تنها وظیفه آنان ماندن در خانه است، افزود: این نگاه از نوع نگاه طالبانی، داعشی و وهابیت است که مایه آبروریزی اسلام شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه تفکر دیگر در مورد زن دیدگاه تفریطی است که معتقدند که زنان در ورود به مسائل هیچ‌گونه حد، حدود و قیدی ندارند و کاملاً آزاد هستند که این نگاه غربی و لیبرال‌گراهاست، اضافه کرد: این نگاه افراط در آزادی هم خدمت به زن نیست بلکه استفاده از زن برای رسیدن به مطامع شخصی است کمااینکه این نگاه افراطی سبب انحطاط خانواده‌ها در غرب شده است.

نگاه اسلام به زن نگاه معتدل است که به او کرامت می‌بخشد

وی با اشاره به اینکه نگاه اسلام به زن نگاه معتدل است که به او کرامت می‌بخشد، افزود: زن و مرد به لحاظ انسانی و ارزشی هیچ تفاوتی با هم ندارند و با حفظ حدود شرعی و قیوداتی که خالق انسان‌ها برای آنان در نظر گرفته است می‌توانند در جامعه حضور فعال داشته باشند.

مهدوی‌خواه نگاه امامین انقلاب اسلامی ایران به زن را همان نگاه اسلام به زنان دانست و با اشاره به اینکه زنان از همان اوایل پیروزی انقلاب و بعد از آن در جبهه‌های جنگ نقش مؤثر داشتند، ادامه داد: زن در اسلام می‌تواند از نظر معنوی چنان رشد کنند که حلقه وصل نبوت و امامت شود کمااینکه حضرت فاطمه(س) به مقامی می‌رسد معیار حق و باطل می‌شود.

زن می‌تواند به مقامی برسد که حلقه وصل امامت و مردم شود

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان بیان کرد: زن می‌تواند به مقامی برسد که حلقه وصل امامت و مردم شود چنانکه زبیب‌کبری(س) بعد از عاشورا حلقه وصل امامت و مردم شد.

وی گفت: یک زن مانند ام‌البنین(س) می‌تواند به جایی برسد که چهار فرزند خود را فدای عقل و عقلانیت و اسلام کند و فرزند او ابوالفضل(ع) به مقامی برسد که علمدار شهدای کربلا باشد کمااینکه اسلام جایگاه واقعی زن را به جامعه نشان داد.

انتهای پیام

نظر شما