شناسهٔ خبر: 52038603 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نکات مثبت سوپرکاپ اسپانیا برای کهکشانی‌ها

رئال شایسته‌ترین قهرمان است

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

قهرمانی در سوپرکاپ آغازی خوش برای رئال مادرید در سال ۲۰۲۲ است. در فینال این رقابت‌ها اگرچه نه قهرمان لالیگا حضور داشت و نه قهرمان کوپا‌دل‌ری، ولی در عوض شاگردان آنچلوتی از نبود اتلتیکومادرید و بارسلونا به نفع خود استفاده کردند و با گذشتن از سد بیلبائو نخستین جام فصل را به عنوان سوغات از عربستان به اسپانیا آوردند.

بعد از پیروزی بر بارسا در ال‌کلاسیکو، قابل حدس بود که بیلبائو نتواند قو‌های سفید را از قهرمانی دور کند. برد ۲ بر صفر با گل‌های مودریچ و بنزما رئال را به قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا رساند. این تیم که با هدایت کارلو آنچلوتی نتایج درخشانی گرفته، حالا اولین جام این فصل را نیز بالای سر برده است. البته با توجه به شرایط خوبی که این تیم دارد، هواداران انتظار دارند در پایان فصل چند بار دیگر نیز جشن قهرمانی به راه بیندازند. کهکشانی‌ها مقتدرانه و بدون مزاحم صدرنشین لالیگا هستند و خبری از نزدیک شدن مدعیان هم نیست. فعلاً سویا تنها رقیب آن‌ها در لیگ محسوب می‌شود. از طرفی کوپا‌دل‌ری یا همان جام حذفی هدف بعدی مادریدی‌هاست. بعد از آن هم نوبت به لیگ قهرمانان می‌رسد. فتح اروپا رؤیای بزرگی است و در یک‌هشتم نهایی رئال باید پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد تا بتواند به مراحل پایانی صعود کند.

بازی در ریاض برای رئالی‌ها علاوه بر کسب یک جام، رکورد‌های مختلفی را نیز به همراه داشت. کاپیتان مارسلو احتمالاً خوشحال‌ترین بازیکن این تیم بوده؛ مدافع باتجربه بعد از رفتن راموس، بازوبند را در اختیار گرفت و حالا برای اولین بار به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برد. او که آخرین فصل حضورش در جمع کهکشانی‌ها را پشت سر می‌گذارد در دقیقه ۸۸ به زمین آمد و تعداد جام‌هایش با پیراهن رئال را به عدد ۲۳ رساند تا از این حیث با رکورد خنتو،  اسطوره و رئیس افتخاری باشگاه مساوی شود.
نفر بعدی کسی نیست جز برنده توپ طلای سال ۲۰۱۸؛ لوکا مودریچ در این بازی هم گل اول تیمش را به ثمر رساند، هم بهترین بازیکن میدان شد و هم با ۳۶ سال سن مسن‌ترین گلزن تاریخ سوپرکاپ اسپانیا لقب گرفت. این هافبک کهنه‌کار در پایان بازی در مورد موفقیتش گفت: «از قهرمانی تیم بسیار خوشحالم. ضمن اینکه عنوان بهترین بازیکن بازی نیز به من رسید، ولی برایم مهم قهرمانی با رئال است. اگر در دیدار‌های باقی مانده همین روند را ادامه دهیم، موفق خواهیم شد. همواره تلاش می‌کنم به هر شکل ممکن برای تیم خود مفید باشم. به سنی رسیده‌ام که بیشتر از گذشته از فوتبال لذت می‌برم.» رئیس باشگاه بعد از فینال مدعی شد توپ طلا دوباره باید به مودریچ تعلق بگیرد.
سرمربی رئال از عملکرد تیمش رضایت داشت. آنچلوتی پنجمین جام و اولین قهرمانی در سوپرکاپ را به عنوان سرمربی با کهکشانی‌ها تجربه کرد. از طرفی او حالا اولین مربی ایتالیایی است که فاتح سوپرکاپ اسپانیا می‌شود. مرد ۶۲ ساله بعد از قهرمانی حسابی از شاگردانش تعریف کرد: «بعد از انجام دو بازی خوب و سخت توانستیم یک جام را به دست آوریم. عملکرد خوبی داشتیم و بازیکنانم در کمال شایستگی به این مهم رسیدند. در بازی‌ها به اندازه کافی مالک توپ بودیم و ثابت کردیم رئال شایسته‌ترین قهرمان این رقابت‌هاست. از اینکه سرمربی رئال هستم به خود افتخار می‌کنم. این تازه اول راه بود و فعلاً فقط یک جام گرفته‌ایم. در ادامه مسیر باید همین شیوه را در پیش بگیریم تا بتوانیم به تعداد جام‌هایمان اضافه کنیم. اگر با حریفان بجنگیم و آن‌ها را شکست دهیم به اهدافمان می‌رسیم.»

در شبی که بارسلونا قهرمانی رئال را تبریک گفت، رئیس باشگاه مادریدی نیز به وجد آمد و این تیم را شایسته کسب هر جامی توصیف کرد. بازگشت رئال به اوج باعث شده فلورینتو پرس منتظر کسب جام‌های دیگر هم باشد: «به هدف خود دست پیدا کردیم. به دنبال قهرمانی در هر جامی هستیم. به دنبال همان اهدافی هستم که مدت‌هاست برنامه‌ریزی کرده‌ایم. دیدار فینال بسیار خوب بود. باید به بیلبائو هم تبریک گفت. این قهرمانی برای ما ارزش بسیار زیادی دارد. دوران جدیدی را با آنچلوتی آغاز کرده‌ایم. خط دفاعی تیم تغییرات اساسی داشته است و خوشبختانه بسیار خوب کار می‌کند. رئال‌مادرید در همه پست‌ها بهترین‌های جهان را در اختیار دارد. بدون هیچگونه اغراق و غروری باید بگویم که بهترین بازیکنان را داریم. بازیکنان رئال شایسته توپ طلا هستند. ما بیشترین هواداران را در جهان داریم. باید به فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر این نظم و سازماندهی تبریک گفت.»

نظر شما