شناسهٔ خبر: 52038236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

نشست باقری با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی

نشست مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در وین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (دوشنبه) ۲۷ دی ماه به وقت محلی با نمایندگان اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) عضو برجام در هتل کوبورگ شهر وین به گفتگو نشست.

علی باقری و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی روز جمعه ۲۴ دی ماه در پی تفاهم انجام شده و به منظور انجام مشورت ها با پایتخت ها به کشورهای متبوعشان بازگشتند. باقری امروز دوباره به وین بازگشت و رایزنی ها در سطح مذاکره کنندگان ارشد آغاز شد. در دو روز گذشته نیز نشست های کارشناسی در وین در جریان بود.

بر همین اساس دیروز (یکشنبه) نشست کارگروه رفع تحریم با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ وین در برگزار شد. علاوه بر این جلسه کارگروه سوم (ترتیبات اجرایی) هم با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برپا شد.

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات وین با بیان اینکه اختلافات مهمی باقی مانده و البته بن‌بست لاینحلی نداریم، گفت:‌ بسیاری از جداول و ستون‌های این جداول آماده شده و بخشی از پرانتزها نیز پاک‌سازی و توافقات درباره ایده‌ها تا حدود بسیار زیادی انجام شده و در حال تبدیل به جملات و کلمات هستند.

شهر وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز ۱۴ روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند که این دور از مذاکرات ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد و تا روز جمعه ۲۴ دی ماه با حضور مذاکره کنندگان ارشد ادامه داشت. براساس تفاهم حاصله مذاکره کنندگان ارشد ایران و سه کشور اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها دو روز وین را ترک کردند و باز امروز مجدد علی باقری به وین بازگشت. البته نشست‌های کارشناسی در این مدت متوقف نشد و ادامه داشت./فارس

برچسب‌ها:

نظر شما