شناسهٔ خبر: 52038224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کابینه لبنان ۲۴ ژانویه برای اولین بار پس از ۳ ماه تشکیل جلسه می‌دهد / پایان تحریم جلسات کابینه توسط جنبش امل و حزب‌الله

شبکه تلویزیونی "الجدید" لبنان اعلام کرد، نخست‌وزیری لبنان دوشنبه آتی ۲۴ ژانویه برای اولین بار پس از سه ماه تشکیل جلسه می‌دهد. این در حالی است که در سایه نبود جلسات دولت بحران اقتصادی افزایش یافته و تلاش‌ها برای احیای مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول با مشکل روبه‌رو شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: شبکه تلویزیونی "الجدید" لبنان اعلام کرد، نخست‌وزیری لبنان دوشنبه آتی ۲۴ ژانویه برای اولین بار پس از سه ماه تشکیل جلسه می‌دهد. این در حالی است که در سایه نبود جلسات دولت بحران اقتصادی افزایش یافته و تلاش‌ها برای احیای مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول با مشکل روبه‌رو شد.

 شبکه الجدید لبنان به نقل از امین سلام، وزیر اقتصاد گزارش داد، کار روی بودجه ۲۰۲۲ در دستور کار نشست کابینه خواهد بود.

حزب‌الله و جنبش امل که از تعدادی از وزیران حمایت می‌کنند روز شنبه گفتند، به تحریم جلسات کابینه پایان می‌دهند و این مساله منجر به ممانعت از تشکیل تمام جلسات کابینه شده بود.

به این ترتیب این موضع‌گیری راه را مقابل نشست وزیران کابینه برای اولین باز از ۱۲ اکتبر باز کرد.

جنبش امل و حزب‌الله لبنان جلسات را به دلیل درگیری و اختلاف بر سر تحقیقات درباره انفجار عظیم بندر بیروت در سال ۲۰۲۰ تحریم کردند.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان گفت: دولت تلاش خواهد کرد توافقنامه اولیه درباره برنامه حمایت از جانب صندوق بین‌المللی پول را در فوریه امضا کند.

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول به رویترز گفت، مذاکرات با مقامات لبنان در هفته پایانی ژانویه از طریق اینترنت انجام خواهد شد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما