شناسهٔ خبر: 52038076 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سه شهر در صف اضافه شدن به شهر‌های خلاق ایران

دبیر کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به اینکه ۱۷ شهر خلاق و یادگیرنده در ایران داریم از اضافه شدن سه شهر دیگر به شبکه جهان شهر‌های ایرانی در آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در حاشیه نشست «جهان شهرهای ایرانی» در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما با اشاره به اینکه هم اکنون در ایران ۱۷ شهر خلاق و یادگیرنده وجود دارد گفت: این شهر‌ها به شبکه جهانی شهر‌های دنیا وصل هستند و این یک ظرفیت بسیار بزرگی برای طرح آموزه‌های فرهنگی، هنری، دینی و اسلامی کشور در این شبکه هاست.
ایوبی با تاکید بر اینکه نتوانسته ایم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم افزود: این شهر‌ها نه در داخل ایران و نه در خارج از ایران، آن چنانکه باید شناخته شده نیستند.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در پاسخ به این سوال که چند شهر خلاق به جهان شهر‌های ایرانی در آینده اضافه خواهد شد گفت: سه پرونده از سه شهر مختلف داریم که تا دو ماه دیگر تعیین تکلیف می‌شوند و پرونده‌ها به قدری خوب بوده اند که امیدواریم هر سه شهر بتوانند به این شبکه بپیوندند.

<div id="video-display-embed-code_7524401"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3337216/7524401?width=400&height=300"></script></div>

 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم گفت: برای استفاده از ظرفیت شهرهای خلاق ایران طراحی هایی برای همکاری مشترک میان این سازمان، وزارت گردشگری، دبیرخانه یونسکو در ایران و نمایندگان مجلس انجام شده است.
حجت الاسلام ایمانی پور با اشاره به اینکه برای انسجام بین جهان شهرهای ایران و برنامه ریزی واحد در حوزه بین الملل طراحی‌هایی انجام شده است گفت: ظرفیت های خوبی برای توسعه و ارتباط میان این شهرهای خلاق ایرانی وجود دارد.
آقای ایمانی پور با تاکید بر اینکه با همکاری دبیرخانه کمیسیون ملی یونسکو در ایران، وزارت گردشگری و مجلس شورای اسلامی یک گروه همکاری مشترک را شکل داده‌اند، اظهار امیدواری کرد بتوانند از حداکثر ظرفیت جهان شهرهای ایرانی استفاده شود.

<div id="video-display-embed-code_7524402"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3337216/7524402?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما