شناسهٔ خبر: 52036939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمله پهپادی به فرودگاه ابوظبی/ جزئیات حمله یمن به مواضع نظامی و استراتژیک امارات

صاحب‌خبر -
حمله پهپادی به فرودگاه ابوظبی/ جزئیات حمله یمن به مواضع نظامی و استراتژیک امارات

خبرگزاری آریا- منابع خبری از حمله پهپادی به مناطقی از امارات از جمله فرودگاه ابوظبی خبر می دهند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از الجزیره، خبرگزاری امارات از انفجار سه تانکر نفت در منطقه الصفح در ابوظبی خبر داد.
این خبرگزاری همچنین از وقوع یک مورد آتش سوزی در منطقه‌ای در نزدیک فرودگاه ابوظبی خبر داد، اما افزود، این آتش سوزی خسارتی به دنبال نداشت.
خبرگزاری امارات نیز به نقل از پلیس ابوظبی اعلام کرد، در محل وقوع انفجار بونکرهای نفت در منطقه المصفح ابوظبی، لاشه های کوچک پیدا شده است و به نظر می رسد این تکه ها متعلق به پهپاد باشد.
در همین حال به گزارش تلویزیونی المیادین،‌ بر اساس تحقیقات اولیه، قطعاتی پیدا شده که احتمالا مربوط به حمله پهپادی به دو منطقه است.
این در حالی است که خبرگزاری صابرین نیوز هم از حمله پهپادی به مناطقی از امارات از جمله فرودگاه ابوظبی خبر داد. این خبرگزاری از توقف پروازهای فرودگاه ابوظبی در پی حملات نیروهای جنبش انصارالله یمن خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی جنبش انصارالله یمن، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در ساعات آینده بیانیه مهمی درباره عملیات ویژه نظامی در عمق خاک امارات منتشر می کند.

فرودگاه ابوظبی هنوز غیرفعال است
خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن گزارش داد که بر اساس تصاویر موجود فرودگاه ابوظبی از زمان حمله پهبادی نیروهای یمن به عمق امارات تاکنون غیرفعال است.
خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن تصریح کرد که در این میان ائتلاف متجاوز به یمن مدعی شده 3 پهباد را در آسمان جنوب عربستان سعودی رهگیری و منهدم کرده است.

جزئیات حمله یمن به مواضع نظامی و استراتژیک امارات
خبرهای رسیده از هدف قراردادن مواضع نظامی و استراتژیک ابوظبی از سوی نیروهای مسلح یمن حکایت دارد.
یک منبع نظامی یمن به شبکه العالم گفت که نیروهای مسلح صنعا ، اهداف نظامی و استراتژیکی را در ابوظبی هدف قرار داده اند. این اقدام در پاسخ به تنش امارات علیه یمن و ادامه محاصره آن صورت گرفته است.
به دنبال انتشار این خبر، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز از عملیات ویژه‌ای طی امروز (دوشنبه) در عمق خاک امارات متحده عربی خبر داد. وی اظهار داشت که در ساعات آتی جزئیات این حمله را خبررسانی خواهد کرد.
چندی پیش «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به امارات عربی متحده هشدار داده و گفته بود که «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت». وی خاطرنشان کرده بود که « چند سال پیش امارات به دنبال آن بود تا از تجاوز به یمن دست بکشد. ما فرصتی به امارات دادیم و حمله به عمق خاک این کشور را متوقف کردیم؛ اما متأسفانه الان امارات مجددا در حال تنش‌زایی است».
در همین حال پلیس ابوظبی اعلام کرد که "صبح امروز (دوشنبه) در منطقه مصفح در نزدیکی مخازن adnoc ، آتش سوزی به راه افتاد که به انفجار 3 تانکر سوخت منجر شد".
پلیس ابوظبی همچنین مدعی شد که در پی این انفجار، یک آتش‌سوزی جزئی در محوطه ساخت‌وسازهای جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی روی داد و هنوز هیچ خسارتی از این حریق ثبت نشده است.
به گزارش آژانس خبری وام، تحقیقات اولیه حاکی از آن است که بخش‌هایی از یک هواپیمای کوچک که احتمالا یک پهپاد بوده در منطقه مشاهده شده و احتمالا این پهپاد عامل انفجار بوده است.
تحقیقات درباره علل آتش‌سوزی آغاز شده اما گفته می‌شود این انفجارها خسارت‌های جدی به بار نیاورده است.

ساعات آتی جزئیات حمله به ابوظبی اعلام خواهد شد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات نظامی نیروهای این کشور طی امروز (دوشنبه) در عمق امارات خبر داد.
سردار سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح با انتشار توییتی از عملیات ویژه‌ای طی امروز (دوشنبه) در عمق خاک امارات متحده عربی خبر داد.
وی اظهار داشت که در ساعات آتی جزئیات این حمله را اعلام خواهد کرد.

هشدار یک نظامی یمنی به امارات
یک نظامی یمنی با هشدار به امارات گفت: اگر ابوظبی دوباره دست به حمله بزند باید منتظر عملیات شدیدتری باشد.
سرهنگ مجیب شمسان نظامی یمنی درگفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مردم یمن از آغاز تجاوزگری امارات توانستند ضربات بسیاری به نیروهای امارات وارد وی هشدار داد که اگر امارات دوباره دست به حمله بزند باید منتظر عملیات شدیدتری از سوی نیروهای مسلح یمن باشد.
سرهنگ شمسان با اشاره به عملیات نظامی امروز (دوشنبه) نیروهای یمنی علیه اهداف نظامی امارات خاطرنشان کرد، اهداف جدیدی را به مجموعه مراکز حیاتی امارات افزودیم. وی همچنین افزود نیروهای یمن توانمندی هایی دارند که از انتظار امارات فراتر است.
این نظامی یمنی گفت: تمامی اقشار مردم یمن انتظار این ضربه به عمق امارات را داشتند.
سرهنگ شمسان افزود: مردم یمن از آغاز تجاوزگری امارات توانستند ضربات بسیاری به نیروهای امارات وارد کنند.
وی تاکید کرد که دولت های ائتلاف متجاوز باید از حمله یمن به امارات درس عبرت بگیرند. ائتلاف متجاوز باید درک کند که یمن هنوز وارد مراحل بالاتر نشده است.
این نظامی یمنی افزود: اگر تصمیم گیری برای دولت های ائتلاف متجاوز به دست اسرائیلی ها و آمریکایی ها باشد، آنها بازنده است.
وی افزود: یمن هرچه ابتکار عمل برای صلح بود ارائه کرد، اما آنها نپذیرفتند. مردم یمن در مقابل ناسازگاری ائتلاف متجاوز چاره ای جز پاسخ ندارند.
این نظامی یمنی خاطرنشان کرد، ائتلاف متجاوز خواهان ارتباط دادن پرونده انسانی با پرونده های دیگر است و می خواهد آنچه را که در عرصه نظامی نتوانسته است به دست بیاورد، از طریق مذاکرات بدست آورد. پرونده انسانی قابل معامله با پرونده های دیگر نیست و متجاوزان و حامیانشان باید این مسئله را از مسائل دیگر جدا کنند.
وی با بیان این که پیام عملیات امروز (دوشنبه)، خروج امارات از یمن است، افزود: ما نمی توانیم فرودگاه های خود را تحت کنترل ائتلاف متجاوز بگذاریم.
این نظامی یمنی گفت: آنچه شایان توجه است، رشد توانمندی های یمن و هدف قرار دادن قلب ائتلاف متجاوز است به طوری که آمریکا پس از ناکامی در مقابله با پهپادها و موشک های یمن، سامانه های موشکی خود را از عربستان خارج کرد.

نظر شما