شناسهٔ خبر: 52035945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سیاسی استاندار همدان اعلام کرد؛

ارسال ۴۲۵ اثر به جشنواره ملی «اذان منتظران»

همدان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: تاکنون ۴۲۵ اثر در سه محور علمی، ادبی و هنری از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی اذان منتظران در استان ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی باب الحوائجی دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سراسری «اذان منتظران»، هدف نهایی از این جشنواره را ایجاد فضای معنوی با موضوع اذان در سطح کشور دانست و افزود: استان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان به دلیل ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی بالا منبع ایجاد این فضای معنوی در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۷۵ اثر پالایش و تأیید شده شامل ۵۰ اثر در زمینه شعر و دلنوشته، خاطره نویسی ۴۱ اثر، خوشنویسی ۲۵ اثر، داستان کوتاه ۱۸ اثر، عکس ۵۷ اثر، کلیپ ۵۸ اثر، مقاله ۲۱ اثر، نقاشی ۸۷ اثر، موشن گرافی ۱۰ اثر و مستند هشت اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان، از اذان به عنوان معبر ورودی به عرش الهی و کلید ورودی به صندوقچه ثبت و ضبط نگه داری اعمال نام برد و افزود: جشنواره اذان یک رویداد فرهنگی برای معنوی سازی فضای عمومی کشور و استان است.

باب الحوائجی با تاکید بر ضرورت انجام تبلیغات در فضای شهری و محیطی در خصوص اطلاع رسانی این جشنواره گفت: شهرداری‌های استان از تمامی امکانات خود برای انجام تبلیغات یکپارچه برگزاری این رویداد ملی در سطح شهرها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره می‌تواند ظرفیت و فضای مناسب برای معرفی بیش از پیش استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی را فراهم کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تاکید بر ضرورت پای کار بودن تمامی ستادهای وزارتخانه‌ای کشور، رؤسای ادارات شهرستان‌ها اظهار داشت: گزارش‌های ارائه شده از روند اجرای کار به صورت علمی، مصور و در راستای پیشبرد اهداف دولت هوشمند الکترونیک باشد.

باب الحوائجی گفت: اسامی کمیته داوران هفته آینده مشخص شود و در راستای غنی‌تر شدن محتوای علمی آثار ارسالی، تبلیغات برون استانی و مکاتباتی با حوزه علمیه قم و وزارت علوم صورت گیرد.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری اذان منتظران نیز گفت: اذان یکی از شاخصه‌های ارزشمند جامعه اسلامی است و هر چه به زمان برگزاری جشنواره نزدیک می‌شویم شاهد پویایی و تحرک بیشتری بین برگزار کنندگان جشنواره هستیم.

نظر شما