شناسهٔ خبر: 52035396 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رحیمی:‌تکواندوکاران دانشجو شانس زیادی برای کسب مدال‌های خوشرنگ در چین دارند

تهران- ایرنا- رئیس انجمن تکواندو فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت:‌ رقابت‌های کیوروگی (مبارزه) تکواندو یونیورسیاد جهانی در هشت وزن برگزار می‌شود و با توجه به شانس بالای مدال‌آوری تکواندوکاران ما، تلاش خواهیم کرد در تمام اوزان ورزشکار اعزام کنیم.

صاحب‌خبر -

اصغر رحیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:‌ امروز انتخابی تیم تکواندو پسران دانشجویان برگزار شد و از مجموع نفرات دعوت شده، هشت نفر به اردوی بعدی راه یافتند.

وی با بیان اینکه مسابقات انتخابی تکواندو دختران دانشجو فردا سه‌شنبه برگزار خواهد شد، ادامه داد:‌ براساس تصمیم انجمن تکواندو دانشجویان این انتخابی‌ها بدون حضور ملی‌پوشان دانشجو برگزار می شود تا فرصت کافی به دانشجویان برای نمایش توانمندی‌ها داده شود. افرادی چون ناهید کیانی به دلیل ملی‌پوش بودن یا شرکت در رقابت‌های خارجی به طور قطع در انتخابی عملکرد موفق‌تری ارائه خواهند کرد.

این کارشناس تکواندو خاطرنشان کرد:‌ رقابت‌های دختران نیز بدون حضور ملی‌پوشان برگزار خواهد شد و اگر چه نفرات برتر هشت وزن به اردوی آماده سازی تیم ملی دعوت خواهند شد. ممکن است دختران به دلیل پایین‌تر بودن سطح فنی‌شان در تمام  هشت وزن به یونیورسیاد چین اعزام نشوند.

رحیمی با بیان اینکه تمام مدت برگزاری رقابت‌های انتخابی تکواندو پسران دانشجویان در سالن حضور داشته و رقابت‌ها را از نزدیک دیده است،‌ گفت:‌ سطح تکواندو دانشجویان متوسط رو به بالا بود و مطمئنم که تکواندوکاران در فاصله زمانی مانده تا یونیورسیاد به سطح مطلوبی از آمادگی خواهند رسید.

وی اضافه کرد:‌ مرحله دوم انتخابی تکواندوی دانشجویان بهمن ماه و با حضور ملی‌پوشان در دو بخش پسران و دختران برگزار خواهد شد و در مجموع ۳۲ ورزشکار متشکل از ۱۶ دختر و ۱۶ پسر به اردوها دعوت می‌شوند تا در نهایت برترین‌ها به چین اعزام شوند.

رئیس انجمن تکواندو دانشجویان اظهار امیدواری کرد که هفته آینده کادر فنی تیم های تکواندو دختران و پسران معرفی شوند تا تمرینات آنان در پایان انتخابی بهمن‌ماه آغاز شود.

رحیمی در خصوص امکان برگزاری مسابقات یا برنامه تدارکاتی خارجی برای آماده سازی تکواندوکاران دانشجو، گفت:‌ با توجه به شرایط موجود از جمله شیوع کرونا و کمبود اعتبارات مورد نیاز، اعزام دانشجویان به مسابقات برون مرزی با هدف افزایش آمادگی آنان تقریبا ناممکن است، اما اسفند ماه سال جاری سه مسابقه بین المللی در کیش برگزار می‌شود و ما تلاش خواهیم کرد تیم دانشجویان در این رقابت‌ها شرکت کنند و یا حداقل ملی‌پوشان عضو تیم دانشجویی امکان حضور در این مسابقات را داشته باشند.

وی بار دیگر به شانس بالای تکواندوکاران دانشجو در چین اشاره کرد و گفت:‌ طی سه دوره آخر یونیورسیاد،‌ بیشترین تعداد مدال‌های طلا سهم تکواندوکاران دانشجو بوده و امیدوارم در چین نیز این تعداد افزایش یابد. این مساله تاثیر بسزایی در جایگاه کاروان ایران در جدول توزیع مدال‌های یونیورسیاد دارد.

رئیس انجمن تکواندو دانشجویان افزود:‌ چهار مدال طلای کاروان دانشجویان ایران در یونیورسیاد کره‌جنوبی متعلق به تکواندو بود که همین تعداد طلا توسط آنان در یونیورسیاد ۲۰۱۷ تایوان تکرار شد. در یونیورسیاد ۲۰۱۹ ایتالیا تکواندوکاران  این تعداد مدال طلا را به پنج افزایش دادند و ما به نتیجه تیم در چین بسیار امیدواریم.

نظر شما