شناسهٔ خبر: 52034902 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شاهکار پسران حسین‌خانی در خانه؛

مس5 (1) - فولاد4 (1)؛ شگفتی بزرگ با حذف تیم فولاد

نارنجی‌پوشان مس کرمان موفق شدند در پایان یک بازی پر افت و خیز جذاب پیروزی را از آن خود کنند و به جمع 8 تیم برتر جام حذفی صعود کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" در یکی از نبردهای مهم مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، امروز در کرمان مس به مصاف فولاد خوزستان رفت؛ مدافع عنوان قهرمانی و یکی از دو نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، به دنبال رسیدن به جمع 8 تیم برتر بود و در مقابل مسی‌های برای شگفتی‌سازی به میدان آمده بودند.

 

ترکیب مس کرمان:

 

حسین شهریاری، علی خلیلی، امین جهان کهن (از دقیقه 75: مهرداد آوخ)، محمد صبوری، علیرضا قادری، امیر طاهر (از دقیقه 75: امیر طاهر)، سامان تورانیان (از دقیقه 118: مهیار زحمتکش)، علی تهامی، محمدامین کاظمیان (از دقیقه 118: بهرام رشیدفرخی)، علی رستمی (از دقیقه 100: عارف زینلی) و امیرحسین عسکری

 

ترکیب فولاد خوزستان:

 

علی غلام‌زاده، موسی کولیبالی، وحید حیدریه، سینا شاه‌عباسی، مجتبی نجاریان، حمید بوحمدان، محمد آبشک، ساسان انصاری، محمدرضا عباسی، آیاندا پاتوسی و لوسیانو پریرا

 

نیمه اول در شرایطی به پایان رسید که بیشتر توپ و میدان در اختیار بازیکنان فولاد بود و چند فرصت خوب هم نصیب شاگردان نکونام شد اما درخشش حسین شهریاری دروازه‌بان باتجربه مسی‌ها اجازه فروپاشی دروازه را نداد.

 

در نیمه دوم، بازی پایاپایی از دو تیم ارائه شد و ابتدا روی یک فرار عالی از پشت دفاع حریف این امین کاظمیان بود که توانست در دقیقه 59 قفل دروازه فولاد را بشکند و تیمش را پیش بیندازد؛ بعد از این گل، شاگردان نکونام برای جبران شکست و جلوگیری از حذف زودهنگام، یکپارچه حمله شدند اما بازهم درخشش شهریاری اجازه نداد.

 

روی یک ضدحمله تیرک دروازه فولاد به لرزه در آمد اما بعد از آن دوباره حملات شاگردان نکو ادامه داشت تا این‌که سرانجام در دقیقه 89 وحید حیدریه موفق شد گل تساوی را برای تیمش رقم بزند؛ بعد از این گل و در دقیقه 90+3 فرار فوق‌العاده صیاد کوکبی او را در آستانه گل دوم مس قرار داد اما شلیک این بازیکن به تیرک دروازه فولاد برخورد کرد تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود.

 

در اوقات اضافی تلاش بازیکنان دو تیم برای رسیدن به برتری بی‌ثمر بود تا تکلیف برنده این مسابقه حساس هم به مانند دوئل آلومینیوم-سپاهان در ضربات پنالتی مشخص شود.

 

در ضربات پنالتی، نوبت به درخشش دروازه‌بان‌ها رسید؛ البته پنالتی اولی که فولاد از دست داد با شوت محمد میری همراه شد که جایی در چارچوب نداشت و به بیرون رفت و در شرایطی که مس در آستانه صعود قرار گرفته بود، علی غلامزاده سنگربان فولاد موفق به مهار پنالتی شد تا بازی به تساوی کشیده شود؛ در تک پنالتی‌ها وحید حیدریه پنالتی خود را از دست داد و محمد صبوری موفق به گل کردن پنالتی برای مس شد تا صعود نصیب شاگردان حسین‌خانی شود.

 

با این وصف، فولاد خوزستان مدافع عنوان قهرمانی از گردونه بازی‌ها کنار رفت و مس کرمان تیم لیگ یکی با هدایت فرزاد حسین‌خانی توانست به جمع 8 تیم برتر صعود کند.

 

 

شرح گل‌ها:

 

مس کرمان 1 فولاد خوزستان 0 (دقیقه 59: امین کاظمیان) - مهاجم سرعتی مسی‌ها با استفاده از عمق خط دفاعی فولاد توانست خود را در موقعیت تک به تک با غلامزاده قرار بدهد و در موقعیتی نامتعادل به توپ ضربه زد و گل اول را برای مس به ثمر رساند.


مس کرمان 1 فولاد خوزستان 1 (دقیقه 87: وحید حیدریه) مدافع چپ فولاد روی ارسال ضربه ایستگاهی توانست با ضربه سر خود دروازه مس را در واپسین دقایق بازی کند و گل تساوی را به سود شاگردان نکونام رقم زد.

 

اتفاق ویژه:

بعد از آن‌که محمد میری دومین پنالتی فولادی‌ها را از دست داد و به آسمان زد، کادرفنی فولاد نسبت به حضور فرزاد حسین‌خانی که محروم از مسابقه امروز بود برای هدایت مس و هم‌چنین حضور هواداران در ورزشگاه اعتراض کردند و این مسئله باعث شد تا پنالتی‌ها با وقفه‌ای ایجاد شود، چرا که کادرفنی فولاد اجازه حضور غلامزاده در دروازه را نمی‌داد و بعد از تهدید مرجان‌زاده داور مسابقه به این‌که بازی را تعطیل خواهد کرد، سرانجام نکونام حاضر به ادامه بازی شد و غلامزاده درون دروازه ایستاد.

 

بهترین بازیکن:

 

حسین شهریاری سنگربان باتجربه مس در جریان بازی بارها مقابل ضربات بازیکنان فولاد ایستادگی کند و چند مهار تماشایی داشت؛ او در جریان پنالتی‌ها هم ضربه پنالتی حیدریه را مهار کرد تا ستاره بی‌چون و چرای تیمش در راه حذف رقیب سرسختی چون فولاد و رسیدن به جمع 8 تیم برتر جام حذفی باشد.

 

نظر شما