شناسهٔ خبر: 52034534 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

همسر شهید هسته ای مطرح کرد:

شهادت دانشمندان، خطر غیرقابل تصور برای دشمنان

حوزه/ همسر شهید مسعود علی‌محمدی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از ویژگی‌های بارز شهید و اعتقادات وی گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، منصوره کرمی در «سلام تهران» با اشاره به ویژگی‌های بارز این شهید، گفت: شهید علی‌محمدی اولین شهید هسته‌ای، عاشق ایران، وطن و انقلاب بود. بزرگترین ویژگی وی پرتلاش بودن و احساس مسئولیت بود. وقتی شروع به کار و مطالعه می‌کرد، شب و روز نمی‌شناخت.

وی در پاسخ به چگونگی ایفای نقش همسری و پدری توسط شهید، مطرح کرد: خانواده‌های افراد موفق، کم و کسرهایی نیز در زندگی دارند. همسرم همان لحظه‌ای که فرصت داشت، عشق و علاقه خود را به گونه‌ای نشان می‌داد که سیراب می‌شدیم. در رفتارها مشخص می‌شود که فردی چقدر علاقه‌مند است و محبت دارد.

کرمی با اشاره به شادی شهید برای انجام فعالیت‌های علمی بزرگ، عنوان کرد: شهید هرگاه کاری انجام می‌داد که خود راضی بود، حتماً بستنی می‌خرید و برای چاپ هر مقاله بین‌المللی، نذری می‌کرد. همیشه ادعا می‌کرد زمانی حتی به ذهن افراد علمی کشور خطور نمی‌کرد مقالات بین‌المللی چاپ کنند. همیشه می‌گفت برای هر مقاله که چاپ می‌کنم باید خدا را شکر کنم.

همسر شهید علی‌محمدی پیرامون روند تحصیل و کار همسر خود، گفت: زمانی که ازدواج کردیم همسرم دانشجوی دوره کارشناسی بود. به تعطیلات انقلاب فرهنگی برخورد کرده بود و ما ازدواج کردیم. پیش از بازگشایی دانشگاه‌ها تمام کتاب‌ها را تهیه کرده و خود مطالعه می‌کرد.

وی با اشاره به چگونگی ازدواج خود، ابراز کرد: ازدواج سنتی داشتیم. برادر و همسرم در ستاد انقلاب فرهنگی، دوست بودند و دوستی آن‌ها منجر به ازدواج شد. وقتی به خواستگاری آمدند همسرم جبهه بود و عکس وی را به ما نشان دادند.

کرمی با اشاره به مزایای زندگی با فیزیکدان، عنوان کرد: زندگی با فیزیکدان خیلی خوب است، چراکه همه‌چیز را فیزیکی می‌دید و بسیاری از مشکلات منزل را نیز حل می‌کرد. سرویس قابلمه‌ای خریده بودیم و با کیفیت بود، اما هرگاه روی شعله می‌گذاشتم، دستگیره‌اش لق می‌شد. همسرم همیشه می‌گفت در کارخانه تولید این محصول یک فیزیکدان نبوده است، چرا که اگر فیزیکدان طراحی می‌کرد، دستگیره شل نمی‌شد.

وی پیرامون کاربرد علم و فیزیک از نظر شهید، گفت: همیشه می‌گفت ما در کشورمان علم را کاربردی نکرده‌ایم. پیش از شهادتش به فکر راه‌اندازی مهندسی فیزیک بود. در ایران، مهندسی فیزیک نداشتیم و طرح و برنامه‌اش را شهید علی‌محمدی داده بود که به شهادت رسید.

این همسر شهید درباره ارتباط همسرش با شهید فخری‌زاده، مطرح کرد: با شهید فخری‌زاده دوست بودند و همکاری داشتند. روزی همسرم با دسته‌گلی به خانه آمد در حالی که هیچ‌گاه عادت به خرید گل نداشت. سپس گفت همراه شهید فخری‌زاده بودیم که ایشان برای همسر خود گل خرید و من را نیز مجبور کرد گل بخرم.

وی به این سوال که اگر افراد ترورکننده همسر خود را ببینی چه می‌گویی، پاسخ داد: می‌گویم شما هیچ نیستید و ارزشی ندارید. از چشم ملت ایران افتاده‌اید. نمی‌توانید خود را در کنار ملت ایران ببینید. ملت ایران با شهادت چند نفر از هدفش دست برنمی‌دارد. این ملت، استوار ایستاده و رهرو راه شهیدان است. شهیدان در کنار ما هستند. شهادت شهید سلیمانی بیشتر از حضور ایشان برای دشمن خطرناک بود. خطر شهید علی‌محمدی نیز پس از شهادت ایشان برای دشمن بیشتر است.

نظر شما