شناسهٔ خبر: 52033046 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

راه‌اندازی کلینیک «پایش سلامت» در بیمارستان فرهیختگان

کلینیک پایش سلامت با هدف افزایش آگاهی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قابل پیشگیری در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از بیمارستان فرهیختگان، کلینیک پایش سلامت با هدف افزایش آگاهی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قابل پیشگیری در این بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد. علی نیلوفری، مدیر بخش پایش سلامت بیمارستان فرهیختگان، با اشاره به اینکه بخش پایش سلامت بیمارستان فرهیختگان در راستای فعالیت‌های اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای سال ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کرد، خاطر نشان کرد: تقریباً ۱۰۰ سال پیش‌تر شیوع بیماری‌های عفونی و واگیر بیشتر بوده اما به دنبال ارتقا جوامع و صنعتی شدن و واکسیناسیون و افزایش سطح بهداشت، بیماری‌های غیر واگیر جایگزین بیماری‌های واگیر شدند.

وی افزود: افراد پس از پر کردن فرم خود اظهاری و مشخص نمودن علائم و بیماری‌های خود، ارزیابی‌های اولیه سلامت مانند نوار قلب، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، معاینه دهان و دندان، تست روانشناسی، معاینه توسط پزشک پایش، معاینه و ارزیابی ریسک توسط پزشک اجتماعی و پیشگیری در مورد آن‌ها را انجام می‌دهند و با ارزیابی وضعیت سلامت افراد، ریسک سنجی برای هر فرد انجام می‌پذیرد و درنهایت میزان خطر بیماری‌های غیر واگیر در افراد تعیین و برای کاهش خطرات این ریسک‌ها در آینده برنامه‌هایی را به‌صورت اقدامات پیشگیرانه به مراجعه‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

گفتنی است، کلینیک پایش سلامت بیمارستان فرهیختگان در قرارداد با واحد علوم و تحقیقات، ۱۳۰۰ نفر از کارکنان و اساتید این واحد را تحت پوشش خود دارد که تاکنون پایش ۶۵۰ نفر از آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

نظر شما