شناسهٔ خبر: 52032797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کودکان معلول در فرانسه؛ جمعیتی نادیده گرفته شده و قربانی خشونت جنسی

کودکان معلول در فرانسه را باید جمعیت نادیده گرفته شده و قربانی خشونت جنسی رو به رشد دانست.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان – در حالی که کودک آزاری در فرانسه  به پدیده تکرارشونده‌ای مبدل شده که از زمان شیوع بیماری کرونا سیر صعودی به خود گرفته، وضعیت برای کودکان معلول در این کشور دشوارتر از همیشه شده است؛ این کودکان با شکل گسترده تر، پنهانی‌تر و خشونت بارتر این پدیده رو به افزایش، مواجه هستند.
 
کمیته حقوق بشر سازمان ملل بر این باور است که استراتژی‌های فرانسه در قبال افراد معلول، تبعیض آمیز است.
 
براساس بررسی‌های این کمیته، فرانسه در مواجهه با این بحران، رویکرد بستری اجباری در بیمارستان را در پیش گرفته است.
 
سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ کودک به شمار جمعیت معلولان فرانسه اضافه می‌شوند.
 
پایگاه «calculapa» نیز با استناد به آمار‌های مربوط به سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که ۲۱.۸ درصد شکایت‌های مربوط به تبعیض در فرانسه از سوی معلولان مطرح شده است.
 
در همین حال «فرنس کالچر» نوشت که ۶۷ درصد از جمعیت ۱۲ میلیون نفری معلولان در فرانسه، دسترسی به اماکن عمومی ندارند؛ آن‌ها به عنوان یکی از تبعیض دیده‌ترین جوامع در فرانسه از برابری در دسترسی به آموزش، خدمات عمومی، اشتغال، محیط اجتماعی، ... محروم هستند.
 
کودکان فرانسوی دارای معلولیت با افزایش سن، شاهد کاهش امکان ادامه تحصیل خود هستند؛ زیرا عدم دسترسی فیزیکی، ضعف مواد آموزشی، محدودیت‌های برگزاری امتحان، ... به موانع اصلی ادامه تحصیل آنان مبدل می‌شود.
 
این تنها بخشی از مشکلات کودکان معلول در فرانسه است.
 
براساس گزارش «یونیسف»، کودکان دارای معلولیت چهار برابر بیشتر از همسالان فاقد معلولیت خود در معرض سوءاستفاده جنسی و سه برابر بیشتر در معرض خشونت جنسی قرار دارند.
 
این در حالی است که نرخ آزار و اذیت جسمی و روانی این کودکان نیز در مقایسه با همتایان بدون معلولیتشان نیز بالاتر است.
 
ارقام نگران کننده از خشونت علیه کودکان معلول در فرانسه زمانی هولناک می‌شود که بدانیم دولت فرانسه در این زمینه تقریبا دچار ورشکستگی کامل شده است.
به گزارش پایگاه «laviedesidees»، کودکان در فرانسه بسته به خاستگاه اجتماعی، جنسیت، سن، وابستگی قومی، ... با تبعیض مواجه می‌شوند.
 
براساس بررسی سال ۲۰۱۵، از هر ۱۰ کودک دارای معلولیت، کمتر از چهار کودک با «منشا اقتصادی محروم» در سال ۲۰۰۵ توانستند از کلاس‌های عادی استفاده کنند؛ این در حالی است که میزان میانگین در این زمینه دو سوم کودکان دارای معلولیت بود.
 
وضعیت برای کودکان معلول در فرانسه در این زمینه بحرانی است.
 
این در حالی است که رابطه جنسی محارم با کودکان معلول در فرانسه واقعیتی است که در پشت پرده توجیه نبود آمار‌های دقیق مخفی می‌شود.
 
به گزارش «لیبریشن»، کودکان و نوجوانان فرانسوی دارای معلولیت، قربانی خشونت جنسی می‌شوند و به شکل قابل ملاحظه‌ای در بررسی‌ها و ارزیابی‌های مربوط به رابطه جنسی با محارم قرار می‌گیرند اما نبود آمار‌های دقیق در این زمینه به دستاویزی برای پنهان کردن این بحران مبدل شده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما