شناسهٔ خبر: 52029544 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهرداری‌های بوشهر سهم آموزش و پرورش را از درآمدهایشان پرداخت کنند

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر گفت: شهرداری‌ها به وظیفه قانونی خود در پرداخت ۳ درصد عوارض صدور پروانه ساختمان، تفکیک و تغییر کاربری به این نهاد عمل کنند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- علی موحدی گفت: بر اساس قانون شورا‌های آموزش و پرورش، شهرداری‌ها متعهد هستند تا ۳ درصد درآمد‌های خود را از محل عوارض صدور پراونه ساختمان، تفکیک و تغییر کاربری به آموزش و پرورش اختصاص دهند که انتظار داریم شهرداری‌ها به این مسئولیت قانونی خود عمل کنند.

او که در  نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر صحبت می‌کرد، گفت: با توجه به تاکید ستاد‌های ملی و استانی مدیریت کرونا بر فعالیت حضوری مدارس، مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای آسان شدن شرایط آموزش حضوری، ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر معتقد است که با توجه به شروع آموزش‌های حضوری مدارس باید برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، نوسازی نمازخانه‌ها و وضوخانه‌های مدارس در دستور کار باشد.

موحدی همچنین گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان، برای آسیب شناسی و جذب افراد بازمانده از تحصیل باید کارگروه ویژه‌ای در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تشکیل شود.

او یکی از مشکلات مدارس را متناسب نبودن ظرفیت قراردادی آب و برق مدارس با جمعیت دانش‌آموزی عنوان کرد که باعث شده مدارس با جریمه رعایت نکردن الگوی مصرف روبه‌رو شوند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، در ۲ سال گذشته، ۳۲ میلیارد سرانه بهداشتی و همچنین ۳۰ میلیارد ریال اقلام بهداشتی (با همکاری یونسیف) بین مدارس استان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید

هزار و ۳۲۹ مدرسه در استان بوشهر وجود دارد که به گفته موحدی، بیش از ۹۸ درصد آن‌ها به شبکه آب شهری متصلند و ۷۷ درصدشان لوله‌کشی مایع‌دستشویی دارند.

او در همین حال گفت: ۸ درصد مدارس استان دچار کمبود سرویس بهداشتی هستند و  فقط ۲ درصد مدارس، اتاق بهداشت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم گفت: دوری از آموزش‌های حضوری در دوران کرونا، سبب شده است تا دانش‌آموزان با آسیب‌های پرورشی و تربیتی روبه‌رو شوند.

محمدتقی ایرانی گفت: باید در شورای آموزش و پرورش راهکار‌های جبران خسارت‌های کرونایی بررسی شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما