شناسهٔ خبر: 52028804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توئیت شمخانی درباره آغاز اجرای برنامه همکاری 25 ساله ایران و چین

دبیر شورای عالی امنیت ملی در توئیتی با اشاره به آغاز اجرای برنامه همکاری 25 ساله ایران و چین آن را موفقیتی راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) در توئیتی با اشاره به آغاز اجرای برنامه همکاری جامع ایران و چین نوشت: آغاز اجرای موافقتنامه ۲۵ ساله بین ایران و چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان آن هم در شرایطی که آمریکا همچنان با یکجانبه‌گرایی و تداوم فشار حداکثری به دنبال محروم کردن ایران از تعاملات اقتصادی با دنیاست، موفقیتی راهبردی برای تهران محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه بعد از دیدار با همتای چینی در جمع خبرنگاران گفت که امروز (جمعه) برنامه همکاری جامع ایران و چین (همکاری ۲۵ ساله) وارد مرحله اجرا می‌شود و افزود: در سفر به چین حامل پیام کتبی آقای رئیسی برای همتای چینی بودم.

 سند برنامه همکاری جامع ایران و چین هفتم فروردین ماه در سفر وانگ یی به تهران بین وی و محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه به امضا رسید. آنگونه که بعد از امضای این سند اعلام شد سند مذکور در راستای صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی تدوین شده و لذا در مخالفت با هیچ طرف ثالثی و یا برای مداخله در امور هیچ کشوری نیست. این سند یک نقشه راه برای همکاری‌های جامع دو کشور ایران و چین بوده و لذا حاوی هیچ قراردادی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما