شناسهٔ خبر: 52028451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آتش‌سوزی و انفجار در 3 تانکر سوخت و فرودگاه ابوظبی در پی حمله ارتش یمن/ 9 تن کشته و زخمی شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- در حالی که پلیس امارات از وقوع آتش سوزی و انفجار در نزدیکی مخازن شرکت ملی نفت و فرودگاه بین المللی پایتخت این کشور خبر می دهد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که به زودی نتایج یک عملیات نظامی در خاک امارات را اعلام خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رسمی امارات (وام) ظهر امروز (دوشنبه) از پلیس شهر ابوظبی، پایتخت این کشور نقل کرد که صبح امروز وقوع آتش سوزی منجر به انفجار در سه تانکر حمل سوخت و فرآورده های نفتی در منطقه «مصفح آیکاد 3» در نزدیکی مخازن شرکت «ادنوک» (شرکت ملی نفت ابوظبی) شده و در منطقه ساخت و سازهای جدید در فرودگاه بین المللی این شهر نیز آتش سوزی جزئی روی داده است.

بنا بر گزارش وام، تحقیقات اولیه حاکی از رهگیری اجسام پرنده کوچکی است که احتمال دارد متعلق به دو هواپیمای بدون سرنشین باشند که در دو منطقه مذکور سقوط کردند و ممکن است باعث وقوع انفجار و آتش سوزی شده باشند در حالی که مراجع ذی صلاح نیز به این مناطق اعزام شدند و تلاش برای مهار آتش سوزی در جریان است.

خبرگزاری رسمی امارات ضمن اعلام این که مقامات ذی ربط تحقیقات گسترده ای در رابطه با دلیل وقوع آتش سوزی و شرایط پیرامون آن آغاز کردند، مدعی شد که این دو حادثه خسارت های قابل ذکری در پی نداشتند.

در همین حال، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن گزارش داد که سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، تاکید کرد که نیروهای مسلح طی ساعات آینده بیانیه مهمی برای اعلام یک عملیات نظامی کیفی در خاک امارات منتشر خواهد کرد.

شبکه خبری «الجزیره» قطر نیز به نوبه خود از ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی نقل کرد که شاهد «تشدید تنش خصمانه» از سوی نیروهای جنبش حوثی «انصارالله» یمن با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشینی است که از فرودگاه بین المللی شهر صنعا، پایتخت این کشور به پرواز درآمدند.

شبکه خبری «المیادین» نیز به نقل از منابع مورد اعتماد یمنی گزارش داد که عملیات نظامی نیروهای مسلح این کشور در پایتخت امارات ادامه دارد و آتش سوزی های ناشی از آن نیز همچنان شعله ور هستند.

منابع المیادین در این باره همچنین فاش کردند که در جریان عملیات مذکور، 20 هواپیمای بدون سرنشین و 10 موشک بالستیک نیروهای مسلح یمن، به اهداف حساسی در امارات اصابت کردند.

به دنبال آن نیز، پلیس ابوظبی در بیانیه ای ضمن ادعای کنترل و مهار آتش سوزی در منطقه مصفح آیکاد 3 در نزدیکی مخازن شرکت ادنوک که به انفجار در سه تانکر حمل سوخت و فرآورده های نفتی منجر شد، اذعان کرد که که این حادثه جان یک شهروند پاکستان و دو شهروند هند را گرفته و جراحت جزئی و متوسط شش تن دیگر را نیز در پی داشته است.

از سوی دیگر، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه گزارش داد که منطقه صنعتی مصفح در جنوب غربی ابوظبی قرار دارد و یکی از مهم ترین مناطق اقتصادی امارات به شمار می آید جایی که قدیمی ترین بندر این کشور، شمار زیادی کارخانه و شرکت های صنعتی و خودرویی، مراکز تعمیر و نگهداری و نمایشگاه های برندهای بین المللی خودرو از جمله «آئودی»، «بنتلی»، «پورشه» و «فولکس واگن» و بسیاری املاک مسکونی و تجاری را در بر می گیرد.

بر اساس این گزارش، منطقه مصفح به پنج منطقه صنعتی تقسیم می شود که «ایکاد 1» شامل مجتمع های تخصصی در صنایع مهندسی سنگین، «ایکاد 2» شامل مجتمع های تخصصی در صنایع سبک و نیمه سنگین، «ایکاد 3» شامل صنایع سبک و نیمه سنگین ​​و برخی شرکت های بین المللی، «ایکاد 4» شامل صنایع فناوری پیشرفته و «ایکاد 5» شامل مجتمع های تخصصی در صنعت خودرو هستند.

خبر اصلی را در وام، المسیره و المیادین ببینید

نظر شما