شناسهٔ خبر: 52023793 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آمار و ارقام فینال سوپرجام اسپانیا؛ پنجمین قهرمانی آنچلوتی با رئال مادرید/ مارسلو، پر افتخار ترین بازیکن تاریخ باشگاه

صاحب‌خبر -
آمار و ارقام فینال سوپرجام اسپانیا؛ پنجمین قهرمانی آنچلوتی با رئال مادرید/ مارسلو، پر افتخار ترین بازیکن تاریخ باشگاه
خبرگزاری آریا- رئال مادرید شب گذشته در دیدار فینال سوپرکاپ اسپانیا به مصاف اتلتیک بیلبائو رفت و موفق شد با پیروزی 1-2 در این بازی، جام قهرمانی را از آن خود  کند.
به گزارش آریا، لوکا مودریچ موفق شد گل اول این بازی را در دقیقه 38 روی شوتی تماشایی وارد  دروازه حریف کند و کریم بنزما نیز در دقایق ابتدایی نیمه اول و از روی نقطه پنالتی اختلاف را به دو گل رساند. عملکرد رئال در خط دفاعی نیز قابل تحسین بود، هرچند ادر میلیتائو به دلیل خطای هند در دقیقه 87 از زمین بازی اخراج شد و یک پنالتی نیز به سود اتلتیک اعلام شد اما تیبو کورتوا با نمایشی درخشان موفق به مهار این توپ و بسته نگه داشتن دروازه تیمش شد.
این قهرمانی باعث شد که آنچلوتی پنجمین جام خود به عنوان سرمربی رئال مادرید را بالای سر ببرد. این اولین تجربه آنچلوتی در فتح سوپرکاپ اسپانیا هم بود و او حالا اولین مربی ایتالیایی است که موفق شده این قهرمانی را در کارنامه‌اش به ثبت برساند. پیش از این مربیان ایتالیایی بسیاری در لیگ اسپانیا حضور داشتند اما این اولین بار است که یکی از مربیان این کشور موفق می‌شود این جام را بالای سر ببرد. 
این مربی 62 ساله این فصل پس از چند سال دوری بار دیگر به رئال مادرید برگشت و تا به حال عملکرد خوبی را روی نیمکت این تیم داشته است. رئال پس از انجام 21 بازی با پنج امتیاز اختلاف نسبت به سویا، در صدر جدول رده‌بندی جای گرفته است. کار او در لیگ قهرمانان دشوارتر است، چرا که باید در مرحله یک هشتم این رقابت‌ها به مصاف پاری سن ژرمن برود.
کارلو آنچلوتی موفق شد اولین جام قهرمانی از دومین دوران حضورش در مادرید را کسب کند. کارلو آنچلوتی حالا 5 عنوان قهرمانی به همراه رئال مادرید فتح کرده است. قهرمانی فصل 2013/14 کوپا دل ری، لیگ قهرمانان اروپا 2013/14، جام باشگاه های جهان 2013/14، سوپرکاپ یوفا 2013/14 و سوپرکاپ اسپانیا 2021/22 دستاورد های مرد ایتالیایی در رئال مادرید محسوب می شوند. با 49 امتیاز از 21 بازی این فصل لالیگا، رئال مادرید صدرنشین مقتدر لالیگا هم محسوب می شود و شانس بالایی برای فتح این جام دارد. او به اولین سرمربی ایتالیایی تاریخ تبدیل شد که جام قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا را بالای سر می برد و اولین و تنها سرمربی تاریخ رئال مادرید با 76% پیروزی است.
مارسلو، کاپیتان اول 33 ساله و برزیلی رئال مادرید در فصل 2021/22، از دقیقه `86 فینال سوپرکاپ اسپانیا به جای وینیسیوس وارد میدان شد و با حضور 8 دقیقه ای در بازی، یک جام دیگر هم به کارنامه پر افتخار خود در باشگاه اسپانیایی اضافه کرد. به این ترتیب مارسلو در کنار خنتو، با 23 جام قهرمانی در پیراهن رئال مادرید، پر افتخار ترین بازیکن تاریخ باشگاه محسوب می شود. این دستاورد شاید آخرین فصل حضور اسطوره برزیلی را به یاد ماندنی تر کند. این دوازدهمین قهرمانی تاریخ رئال مادرید در سوپرکاپ اسپانیا بود. سرخیو راموس با 22 جام نفر سوم است.
فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید که فصل گذشته را بدون جام به پایان رسانده بودند، در پایان این دیدار گفت: این قهرمانی معنی زیادی دارد. چیزهایی را تغییر دادیم و حالا در مقطعی تازه با سرمربی ای که ما را خیلی خوب می شناسد، هستیم. در خط دفاعی هم تغییراتی داشتیم و تاکنون خیلی خوب نتیجه گرفته ایم. خوشحال و خوشبین هستیم و مسیر جدیدی پیدا کرده ایم. همیشه می خواهیم که تمامی عناوین را فتح کنیم. این را از سنین جوانی به ما یاد داده اند. سال گذشته 60ـمین سال عضویت من در رئال مادرید بود و ما اینطور بار آمده ایم. من در راستای مسیری کار می کنم که سانتیاگو برنابئوی فقید برای ما تعیین کرده است. امروز خوشحالیم. دنیا پر از مادریدیستاهاست. بدون شک ما پر طرفدار ترین باشگاه دنیا هستیم. هواداران ما در دنیا بهترین هستند.
مودریچ؟ او دارنده توپ طلاست. او اینجاست تا دوباره فاتح توپ طلا شود. از اینکه دیدم هواداران ایستاده مارسلو را تشویق کردند، خوشحال شدم. برای او خیلی خوشحالم، شایستگی این را داشت. مارسلو اسطوره رئال مادرید است. او از 18 سالگی به اینجا آمده و به یک بازیکن درجه یک تبدیل شده است. من هرگز در خصوص مسائل داوری صحبت نمی کنم. اگر او سوت زده است، پس حتماً پنالتی است. کورتوا بهترین دروازه بان دنیاست. 

نظر شما