شناسهٔ خبر: 52019113 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هیات‌های اقتصادی هند و ازبکستان در راه ایران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیات‌های اقتصادی هند و ازبکستان در حال آماده شدن برای ورود به ایران هستند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-علی اکبر صفایی در جریان بازدید از بندر امیرآباد، گفت: هیات‌هایی از کشور هند و ازبکستان در حال آماده شدن برای ورود به ایران هستند و مذاکرات ویدئو کنفرانسی آغاز شده که با این اتفاق در آینده شاهد افزایش چشمگیر تجارت کالا از بندر امیرآباد خواهیم بود.

بندر امیرآباد در حال حاضر با ظرفیت مناسب، آماده پهلودهی انواع کشتی‌ها برای عملیات تخلیه و بارگیری است و یکی از بنادر مهم شمال کشور برای ورود کالا‌های اساسی به شمار می‌رود.

به گفته صفایی مقدمات ترانزیت گسترده از بندر امیرآباد در حال انجام است و در آینده شاهد افزایش چشمگیر عملیات تخلیه و بارگیری از این بندر خواهیم بود.

میزان تخلیه و بارگیری کالا از این بندر از ابتدای امسال تا پایان آذر بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.

یکی از اقدامات مهم در بندر امیرآباد فعالیت مجدد بندر نکاء و صادرات مجدد نفت از این بندر بوده است.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بندر امیرآباد به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی در کریدور شمال-جنوب، شرایط بسیار مناسبی دارد، و برنامه ریزی‌هایی با همکاری وزارت راه و وزارت خارجه انجام گرفته تا ارتباط خود را با کشور‌های شمالی کشور رونق بخشیم.
انتهای پیام/س

نظر شما