شناسهٔ خبر: 52019104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران؛

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی ترجمان فتح تجلیل می‌شوند

برگزیدگان ۱۳۰۰ اثر دریافتی نخستین جشنواره ملی ترجمان فتح که توسط دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار می‌شود با حضور معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، پژوهشکده شهید صدر دانشگاه جامع امام حسین (ع)، نخستین جشنواره ملی ترجمان فتح در محور‌های شعر و ادبیات پایداری، معرفی شخصیت‌های محور مقاومت، سبک زندگی و الگو‌های تربیتی مقاومت، اندیشه و فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت، تجربه زیست انقلاب اسلامی در حوزه مقاومت، تاریخ مقاومت و ایستادگی مردم ایران و دیگر کشور‌های مقاومت، زندگی و خاطرات شهدای انقلاب اسلامی از دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم و تحلیل و تبیین فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نظریه و تجربه مقاومت را برگزار می‌کند.

این جشنواره ملی در قالب‌های ترجمه کتاب، ترجمه گزینه‌های ادبی، معرفی کتاب، کتاب صوتی و یادداشت‌های تحلیلی برگزار خواهد شد که طی آن بخش‌های نیز با محوریت تألیف غیر فارسی و آثار ترجمه شده ناظر بر شخصیت، زندگی و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیش‌بینی شده است.

در این راستا با فراخوانی که صورت گرفت، تعداد هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که با بررسی‌های انجام شده، مترجمین برتر به همراه ۱۵ انتشاراتی برتر در حوزه‌های یادشده طی مراسمی که دوشنبه ۲۷ دی از ساعت ۹ صبح با حضور معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه، وزیر ارشاد، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نیز رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

در این جشنواره حدود ۸۰ نفر از خارجی‌های مقیم کشورمان به همراه مهمانانی از خارج کشور نیز حضور دارند و در حاشیه جشنواره هم نمایشگاهی از آثار منتشر شده برپا می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما