شناسهٔ خبر: 52019001 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

چگونه استعداد کودک مان را کشف کنیم؟

اگر شما نیز جزو والدینی هستید که به آینده فزرند خود اهمیت می‌دهید این گزارش را بخوانید تا بتوانید استعداد‌های فرزند خود را شکوفا کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، کشف استعداد افراد در دوران کودکی می‌تواند به موفقیت آن‌ها در دوران بزرگسالی کمک کند. اگر شما بتوانید به یک پدر و مادر نمونه استعداد‌های کودک خود را کشف کنید، تا در بزرگسالی به فردی موفق تبدیل شود.

۱. رفتار‌های فرزندتان را به دقت مشاهده کنید بدون مداخله و قضاوت، برای مشاهده فرزندتان، وقت و توجه اختصاص دهید.

چه بازی‌هایی را دوست دارد؟

در جریان بازی، متفکر است یا احساسی؟

با دیگر بچه‌ها چطور تعامل میکند؟

نظم فکری او چگونه است؟

چه کتاب‌هایی را دوست دارد؟

۲. او را در موقعیت‌ها و محیط‌های مختلف قرار دهید و سعی کنید بدون سختگیری زیاد، امکان حضور در کلاس‌ها و فعالیت‌های مختلف را برای او فراهم کنید. تماشای مسابقات ورزشی، کلاس‌های هنری، فعالیت‌های اجتماعی و کار‌های تیمی می‌توانند موقعیت‌های خوبی برای کشف استعداد‌های فرزندتان باشند. البته در کنار هم سن و سالانش.

۳. با معلمان و مربیان فرزندتان مشورت کنید؛ چون بچه‌ها مدت زیادی را در کنار معلمان خود می‌گذرانند. گفتگو با آن‌ها، به خصوص اگر با تجربه باشند، دید بسیار خوبی از علایق و استعداد‌های فرزندتان به شما خواهد داد. بهتر است این ملاقات حضوری باشد.

۴. با فرزندتان صحبت کنید و آرزو‌ها و حسرت‌های خودتان را کنار بگذارید. صمیمانه از فرزندتان بپرسید که فکر میکند از چه هنر، ورزش، کتاب یا فعالیت‌هایی لذت می‌برد و درس‌های مورد علاقه اش چیست. این اطلاعات یکی از تکه‌های پازل استعدادیابی است.

۵. کشف کنید که در ژن‌های او چه استعدادی نهفته است. سعی کنید قابلیت‌هایی مانند استعداد ورزشی، توان رهبری، خلاقیت، توانایی کار‌های ظریف دستی و یادگیری زبان را در او پیدا کنید.

منبع: سایت طلا

نظر شما