شناسهٔ خبر: 52018656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

یادداشت:

تاکید معاون دانشکده علوم انسانی به تربیت دانشجویان کار آفرین

معاون دانشکده علوم انسانی گفت:آنچه متولیان امر آموز در مقاطع مختلف و به ویژه آموزش عالی بایستی مد نظر قرار دهند، توجه به تربیت دانشجویان کار آفرین است

صاحب‌خبر -

 دکتر فرناز لطیف معاون دانشکده علوم انسانی و عضو هیات علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در یادداشتی نوشت: دنیای پساکرونا با رویکرد متامدرنیته بشر را به سمتی سوق می دهد که همواره با پارادیم های مختلف مواجه شود. حوزه آموزش در دنیا و به طرز اجتناب ناپذیری در ایران متاثر از تغییرات ناشی از این پارادایم ها خواهد بود.

عضو هیات علمی واحد یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: آنچه متولیان امر آموزش در مقاطع مختلف و به ویژه آموزش عالی بایستی مدنظر بگیرند توجه آموزش مهارت محور ، میان رشته ای با رویکرد تربیت دانشجوی کارآفرین است .

وی ادامه داد: البته در این میان نقش تکنولوژی و تربیت تکنولوژیکی دانشجویان نباید فراموش شود. طی دهه پیش رو قطعا هوش مصنوعی تحولات به سزایی را در نوع و شیوه آموزش ایجاد خواهد کرد که بقای حرفه ای در این حوزه مستلزم مطالعه و پژوهش کاربردی و کارا در این زمینه است.

لطیف گف: به عنوان سرپرست معاونت آموزشی دانشکده علوم انسانی چشم اندازی که از ظرفیت های بالقوه و بالفعل این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی به طور کل و در دانشکده علوم انسانی واحد یادگارامام خمینی(ره) می بینم ، حاکی از شکل گیری فعالیت های علمی مهارتی میان رشته ای موثر و کارآمد است .

 معاون دانشکده علوم انسانی واحد یادگار امام با بیان این مطلب که امروزه به اعتقاد فعالان حوزه کسب و کار ، کارآفرینی و اشتغال ، فعالیت های حرفه ای بدون حضور مفاهیم پایه ای علوم انسانی موفق نخواهد بود اظهار کرد: اساسا در بسیاری از جوامع پیشرفته رویکردی پویا نسبت به اهمیت بعد معنوی و انسانی انسان کامل و نقش آن در موفقیت های فردی و سازمانی شکل گرفته است ، به طوری که بسیاری از شرکتهای پیشرو در جهان به اهمیت خودشناسی افراد و نقش آن در رهبری فردی و اثر بخشی آن برموفقیت حرفه ای افراد و توسعه و رشد سازمانها اشاره و توجه می کنند .

 لطیف تصریح کرد: با بررسی چنین رویکردهای جاری در دنیا ی امروزی ،ضروری است تا به این مسائل در حوزه آموزش عالی توجه بیشتری شود. 

وی ادامه داد : از جمله گروههایی که در دانشکده ه علوم انسانی واحد یادگار امام خمینی(ره) به طور مستقیم و غیرمستقیم به تربیت دانشجوی کارآفرین و مهارتی کمک می کنند گروه روانشناسی ، گروه حقوق و گروه زبان انگلیسی است. 

لطیف گفت: با تاسیس انجمن های علمی دانشجویی با حمایت باشگاه پژوهشگران جوان فرصت رشد و شناسایی فردی و گروهی به دانشجویان داده می شود تا با تمرین حقیقی و کاربردی مسئولیت پذیری ، کار گروهی و تشریک مساعی در موقعیت های حرفه ای و شغلی حقیقی( به عنوان مشاور ، مدرس ، تولید کننده محتوای آموزشی ، مدرس ، ناظر و کارشناس و غیره) بتوانند نوعی کارآموزی قبل خدمت را تجربه نمایند.

 استادیار گروه زبان واحد یادگار امام ادامه داد: با تفاهم نامه هایی که میان این گروهها و حوزه های مختلف مرتبط در سطح کشور امضا شده و خواهد شد به آن دسته از دانشجویانی که فعال بوده و توانمندی های خود را به عرصه آزمایش بگذارند ، فرصت اشتغال داده خواهد شد. در واقع بستری فراهم می شود که دغدغه اشتغال به کار مرتفع شده و دانشجویان مستعد جذب بازار کار هدف شده و یا فعالیت حرفه ای خود را به عنوان کار افرینان کوچک از دوران دانشجویی آغاز نمایند.

نظر شما