شناسهٔ خبر: 52015601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بستری ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در گلستان و چند کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - بستری ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به ۱۵ درصد جمعیت، برداشت ۸۰ هزار تن پرتقال، اعزام دختر فوتبالیست گلستانی به هندوستان و کشف ۱۴ دستگاه ماینر از ساختمان نیمه کاره در گنبدکاووس از مهمترین اخبار کوتاه روز یکشنبه این استان شمالی است.

صاحب‌خبر -

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان امروز چهار نفر کاهش یافت و به ۲۰۰ نفر رسید.

عبدالرضا فاضل افزود: از این عده ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۱۸ نفر با ونتیلاتور نفس می‌کشند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان هم گفت: تزریق سه نوبت واکسن کرونا برای ۲۲۱ هزار و ۴۹۱ نفر انجام شد که با توجه به جمعیت حدود یک میلیون و ۴۵۵ هزار نفری واجد شرایط فقط حدود ۱۵ درصد واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

علی باقری افزود: ۹۱ درصد گلستانی‌های دارای شرایط نوبت اول و ۷۹ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گفته وی در گلستان تاکنون ۲ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۳۶۷ دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

***

معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: برداشت پرتقال از اواخر مهر از سطح حدود پنج هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های استان آغاز شد و تاکنون باغداران بیش از ۸۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار کردند.

نویدرضا فرهانی امسال میانگین عملکرد هر هکتار را ۱۶ تن اعلام کرد و افزود: ارقام پرتقال استان شامل تامسون ناول، مورو، سانگین و والنسیا (دیررس) است.

 وی گفت: در مناطق مختلف استان باغ‌های پرتقال وجود دارد اما عمده آن در شهرستان‌های بندرگز، کردکوی و گرگان است.

فرهانی اظهارداشت: حدود ۳۰ درصد میوه‌های برداشت شده برای تازه خوری راهی بازار مصرف می‌شود و بقیه در سردخانه و انبارهای مناسب میوه نگهداری و به مرور تا شب عید راهی بازار می‌شود.

***

هادیه کر از گلستان به همراه تیم ملی فوتبال بانوان کشور برای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۲ هند، به این کشور سفر کرد.

رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن با حضور ۱۲ تیم در سه گروه به میزبانی هند برگزار می‌شود و شاگردان مریم ایراندوست در اولین دیدار خود به مصاف هند می‌روند.

***

سرپرست فرماندهی انتظامی گرگان گفت: شب گذشته در جریان یک درگیری در مراسم عروسی در گرگان چند نفر مجروح شدند.

سرهنگ علی تجری افزود: این درگیری در یکی از تالارهای عروسی اطراف گرگان اتفاق افتاد که پس از انتقال مجروحان به بیمارستان ۵ آذر گرگان این درگیری ادامه یافت.

وی به حضور به موقع پلیس و دستگیری عوامل اصلی این نزاع اشاره کرد و گفت: عاملان اصلی که در بیمارستان به دلیل جراحت تحت نظر هستند دستگیر شدند.

***

سرهنگ داوود صادقلو  جانشین فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از اطلاع از نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک ساختمان نیمه کاره، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضایی به محل‌ از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ ۱۴ دستگاه ماینر قاچاق و غیر مجاز را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی گنبدکاووس با بیان اینکه کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده را هفت میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

***

فرهاد شیبک فرماندار کلاله گفت: فاز اول سالن ورزشی چند منظوره کارگران شهید سپهبد قاسم سلیمانی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۴۰  متر مربع و اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرایی شد و در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: عملیات ساخت فاز دوم این پروژه نیز در زمینی به مساحت سه هزار و ۱۸۰ متر مربع شامل استخر سرپوشیده با تصویب بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال آینده اجرایی می‌شود.

نظر شما