شناسهٔ خبر: 52014460 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بهانه ممنوع دست بجنبانید!

اما و اگر فدراسیونی ها برای تماشاگران دیدار عراق!

در شرایطی که ستاد ملی مبارزه با کرونا رسما مجوز حضور تماشاگران در استادیوم ها را صادر کرده باز هم اما و اگرهایی شنیده می شود که احتمال بی تماشاگر بودن بازی را تقویت می کند.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس؛ مصطفی معدنی ثانی: در شرایطی که تقریبا تمام اماکن عمومی حتی سالن های مسقف و دارای فضای محدود که به مراتب از ورزشگاه ها خطرناکتر هستند از مدتها پیش بازگشایی شده بودند، اما مردم همچنان از حضور در ورزشگاه ها و تماشای دیدار تیم محبوب شان محروم بودند. سرانجام ستاد ملی مبارزه با کرونا چراغ سبز حضور تماشاگران را داد تا صحبت از حضور آنها در دیدار با عراق شود اما...

شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال حضور تماشاگران را منوط به انجام تشریفات لازم برای ساماندهی طبق ضوابط دانسته است. در شرایطی که از زمان اعطای مجوز حضور تماشاگران تا زمان اولین دیدار در ورزشگاه آزادی که هفتم بهمن مقابل عراق است، حدود 20 روز زمان بوده، هیچ توجیهی برای فراهم نشدن شرایط پذیرفته نیست و اگر این اتفاق نیفتد مسئولیت آن با فدراسیون است.

فدراسیون فوتبال تا پیش از این عدم حضور تماشاگران را خواسته وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا عنوان می کرد اما حالا که دیگر مجوز این مساله صادر شده دیگر هیچ بهانه ای پذیرفته نیست و این حق هواداران ایرانی است که در روزی که احتمالا تیم ملی کشورشان به جام جهانی صعود می کند در ورزشگاه حاضر باشند و جشن بگیرند. البته در گذشته هم که حضور تماشاگران ممنوع بود برخی با عینک بدبینی به این تصمیم نگریسته و دلیل عدم حضور تماشاگران را چیزی فراتر از محدودیت های کرونایی می دانستند و معتقد بودند فشار فیفا برای حضور تماشاگران زن در ورزشگاه یکی از دلایل بی میلی فدراسیون به باز شدن درب ورزشگاه هاست.

فدراسیون تحت مدیریت عزیزی خادم قرار بود شرایط را برای حضور تماشاگران در دیدار برابر کره جنوبی فراهم کند، اما پس از گذشت 4-5 ماه حالا حتی برای بازی با عراق هم اما و اگر می آورد. مسئولان فدراسیون فوتبال اگر همتی برای فراهم ساختن حضور تماشاگران داشتند می توانستند در این مدت زیرساختهای لازم و تمهیدات موردنظر را فراهم کنند، تا هر زمان که مجوز آن صادر شد، تماشاگران بتوانند به ورزشگاه بروند.

حالا در شرایطی که حتی خبر حضور تماشاگران زن در ورزشگاه در روزهای گذشته منتشر شده، سخنگوی فدراسیون با لحنی درباره حضور مشروط تماشاگران صحبت می کند که بی شباهت به اظهارات مطرح شده پیش از دیدار با کره جنوبی نیست.

فدراسیون فوتبال ایران تماشاگران تیم ملی فوتبال عراق ورزشگاه آزادى مقدماتی جام جهانی 2022 فاصله اجتماعی تیم ملی فوتبال ایران

نظر شما