شناسهٔ خبر: 52009355 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

کلاه‌برداری از زیباجویان با نام برنامه بیست و سی!

جولان پزشکان قلابی در اینستاگرام

سلامت نیوز :جولان دکترهای قلابی در شبکه‌های مجازی به‌خصوص در اینستاگرام وارد ابعاد جدیدی شده و کلاه‌برداران از هیچ راهکاری برای به‌اصطلاح تیغ زدن بیماران خود امتناع نمی‌کنند. نبود نظارت بر فعالیت این صفحات، گردانندگان آن را جری کرده تا جایی که برای تبلیغ خود، از نام بازیگران معروف هزینه کرده و حتی پا را فراتر گذاشته و از حضور خود در برنامه‌های تلویزیونی می‌گویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همدلی ،آخرین نمونه این اقدام مربوط به دکتر قلابی است که خود را متخصص لاغری معرفی کرده؛ او مدعی است که پرونده قطوری از نام بازیگران مشهور در کارنامه کاری خود دارد تا جایی که از او به علت این موفقیت‌ها در برنامه بیست و سی دعوت‌شده! هرچند ممکن است با اعلام این توضیحات این‌گونه تصور کنیم که شناسایی این افراد کار مشکلی نیست، اما شواهد حاکی از این است که مراجعین بسیاری با همین تبلیغات، اعتماد کرده و جان و مال خود را به دکترنماهای دروغین سپرده‌اند.


شاهین صمدپور، مستندساز به‌تازگی در این زمینه گزارشی تهیه‌کرده و با معرفی چند نفر از این کلاه‌برداران، تبلیغات دروغین آن‌ها را بررسی کرده است. او ضمن انتشار تصاویری تکان‌دهنده از نتایج مخرب یکی از پزشکان مدعی جراحی زیبایی، مشت آن‌ها را باز کرده و نسبت به‌ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در این زمینه تأکید کرد. این مستندساز در بخشی از گزارش خود که در اینستاگرام منتشر کرد نوشت: یکی از دکترهای مدعی جراحی زیبایی، در سال‌های گذشته صدها دختر و زن جوان را به علت آسیب‌های ناشی از پروتز باسن و سینه گرفتار کرده است.

صمدپور ضمن انتشار تصاویری از دایرکت این افراد که برای تزریق چربی سویا به این دکتر مراجعه کردند نوشت: «چربی سویا روشی من درآری است که با بدن خیلی از افراد سازگاری نداشته و منجر به سوراخ شدن سینه و سیاه شدن باسن و بیرون‌زدگی چربی‌ها شده است.» او در ادامه گفته که این شخص پاتولوژیست بوده و اساساً اجازه عمل کردن نداشته است.


این گزارش در شرایطی است که گفته می‌شود این پزشک قلابی علی‌رغم شکایات فراوان و حتی اخذ هزینه‌ترمیم عمل از دکتر قلابی گرفتن هنوز در حال انجام فعالیت غیرقانونی خود است. یکی از مراجعان به این پزشک در این خصوص می‌گوید: وقتی به این پزشک شکایت کردم، مرا تهدید کردند. همچنین گفته می‌شود که یکی از طرق تبلیغ برای فعالیت این کلاه‌برداران، دورهمی ها و مهمانی‌هاست و از این طریق در جمع صمیمی مشتری جذب می‌کنند. همچنین یکی دیگر از این دکترهای قلابی که در حال حاضر بیش از 30هزار دنبال کننده دارد برای جذب بیماران، از چهره بازیگران استفاده کرده و مدعی است که دلیل لاغری این افراد استفاده از نسخه‌های او است. 


او مدعی است که سلبریتی کل ایران با او پیش رفته‌اند. او در تبلیغی، عکس بهاره رهنما را منتشر کرده و از زبان او اعلام می‌کند که لاغری خود را مدیون این پزشک است. همچنین با انتشار عکس مهران غفوریان از زبان او اعلام کرده که دست‌بوس نسخه‌های تجویزشده است. این فرد به‌اصطلاح متخصص، البته به همین موارد بسنده نکرده و از نام افرادی همانند علی دایی، سحر قریشی و شهاب حسینی نیز استفاده می‌کند. او با انتشاری عکسی از زبان سحر قریشی می‌گوید: «اینکه با نام من برای تبلیغات لاغری سوءاستفاده می‌کنید کافی است.یک‌بار برای همیشه بگویم که متخصص لاغری من آقای دکتر است.» موارد مضحک‌تر اینکه در تبلیغات این پزشک شهاب حسینی، اعلام کرده که مشکل اضافه‌وزن دارد و ترانه علیدوستی هم در جواب این پزشک را معرفی کرده است. همچنین الناز شاکر دوست نیز از کاهش وزن قابل‌توجه امیر نوری اظهار تعجب کرده و در جواب امیر نوری، نیز این پزشک را معرفی کرده است.


موارد مشابه بسیاری دیگر در این زمینه گزارش‌شده است. یکی از مراجعان به این کلاه‌برداران قلابی می‌گوید: برای بسته لاغری به دکتری مراجعه کردم و پس‌ازآن علی‌رغم اینکه تمایلی به ادامه درمان نداشتم، مدام پیگیر و مزاحم شدند. الهام در ادامه می‌گوید: عنوان کردند که دوماهه می‌توانی 25کیلو از وزنت را کاهش دهی. او در ادامه می‌گوید: وقتی صحبت پول را به میان آوردم با اعلام زمان‌هایی عنوان کردند که تخفیف پکیج ویژه فقط شامل امروز است و پس‌ازآن قیمت‌ها به قبل بازمی‌گردد. به گفته او با این روش مجبور شده تا مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت ارائه تا شامل تخفیف طلایی شود. این مراجعه‌کننده در ادامه می‌گوید: پس‌ازآن موضوع سیب سلامت را مطرح کردند که وقتی پیگیر آن شدم از بی‌اعتمادی من ابراز نارضایتی کردند.


برای درک ادعای دروغین این کلاه‌برداران کافی است نگاهی دقیق‌تر به تبلیغات آن‌ها داشته باشیم. پکیج رویال با کاهش وزن 18کیلویی در مدت‌زمان 60روز 850هزار تومان، پکیج الماس آبی با کاهش وزن 14کیلویی در مدت‌زمان 50روز با قیمت 650هزار تومان، پکیج پاردایس با کاهش وزن 10کیلویی در مدت‌زمان 40روز با قیمت 490هزار تومان و پکیج اکو پلاس با کاهش وزن 8کیلویی در مدت‌زمان 30روز با قیمت 340هزار تومان. کافی است که بدانیم محتوی این بسته‌ها اغلب از داروهای گیاهی کاملاً دست‌یافتنی با قیمت مناسب است که از این طریق با چند برابر قیمت عرضه می‌شود.


مفاخری متخصص تغذیه در این خصوص با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه بیشترین ضررهای تبلیغات نادرست در خصوص کاهش وزن و یا افزایش وزن متوجه زنان و دختران جوان است، افزود: زنان بدون توجه به اینکه مصرف خودسرانه قرص‌های چاقی و لاغری می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری به بدن وارد می‌کند به‌منظور رسیدن به‌تناسب اندام از مصرف‌کنندگان دائمی انواع این قرص‌ها هستند. این متخصص تغذیه ادامه داد: این دسته از قرص‌ها به دلیل اینکه هیچ‌کدام طبق استانداردهای جهانی دارویی تهیه نمی‌شوند باید از مصرف آن‌ها پرهیز کرد که متأسفانه هر روز بیشتر از هر وقت دیگر شاهد تبلیغ آن توسط مافیای این امر هستیم.


مفاخری با اشاره به اینکه هرگونه اختلال در عملکرد اعضای بدن مانند کبد، کلیه و معده به علت استاندارد نبودن انواع این نوع قرص‌ها خواهد بود، افزود: جالب اینجا است که تمامی مصرف‌کنندگان، این نوع داروها را با تجویز دیگران و یا خودسرانه مصرف کرده‌اند.وی بهترین روش برای لاغر و یا چاق شدن را داشتن یک رژیم غذایی مناسب و متناسب با کالری‌ها، کمبودها و نیازهای بدن دانست و عنوان کرد: درصورتی‌که رژیم مناسبی را در برنامه غذایی خود قرار دهیم دیگر نیازی به مکمل‌های داروی جهت استفاده برای داشتن تناسب‌اندام نخواهد بود.


 این متخصص به تعدادی از مواد غذایی مناسب جهت کاهش وزن اشاره کرد و گفت: سرکه سیب، کلم بروکلی، گریپ‌فروت و چایی سبز خاصیت چربی سوزی دارند و مصرف روزانه‌ی این دسته از مواد غذایی کمک شایانی به کاهش وزن می‌کنند. همچنین یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: متأسفانه اخیراً اقداماتی جراحی زیبایی، توسط جراحان جوان و کم‌تجربه انجام می‌شود که منجر به بروز عوارض در افراد شده است.

دکتر تبریزیان افزود: تبعات وسیعی که با انجام جراحی‌های زیبایی در جامعه شاهد آن هستیم به دلیل ورود دستگاه‌ها نیست بلکه متوجه افراد کم‌تجربه‌ای است که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. تبریزیان با بیان اینکه جراحی همیشه با عارضه همراه است، گفت: اما زمانی که جراحی توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شود عوارض ناشی از آن افزایش می‌یابد. وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: متأسفانه در برخی از تبلیغات انجام‌شده توسط کلینیک‌های زیبایی شاهد آن هستیم که پزشکان عنوان کرده‌اند تناسب‌اندام در کوتاه‌ترین زمان اما باید گفت کاهش وزن در مدت کوتاه منجر به مشکلاتی از قبیل بیماری‌های کلیه و کبد می‌شود و افراد نمی‌توانند در ماه بیش از دو تا سه کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند.

وی افزود: به افراد توصیه می‌شود در ابتدا با پیروی از رژیم غذایی مناسب و ورزش به کاهش وزن بپردازند، اما در مواقعی که فرد دچار افزایش وزن بسیار شدیدی است باید به متخصص تغذیه مراجعه کند، در غیر این صورت هیچ روشی نمی‌تواند آن‌ها را بیش از دو تا سه کیلوگرم در ماه به کاهش وزن برساند. تبریزیان خاطرنشان کرد: افراد نباید گول تبلیغات را بخورند بلکه توصیه می‌شود با تحقیق به انتخاب پزشک، روش توصیه‌شده برای آن‌ها و عوارض ناشی از آن بپردازند.


با توجه به افزایش گرایش جوانان به لاغری و جراحی‌های زیبایی، جای نظارت به نحوه عملکرد افراد غیرمتخصص در شبکه‌های مجازی بیش از هر زمان دیگری ضروری است. انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول به‌جای تأکید بر طرح‌های محدودکننده، فعالیت‌های اینترنتی، نظارت بر این صفحات را در دستور کار قرار دهند.

نظر شما