شناسهٔ خبر: 52007112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه شهرستان خاش:

حضرت ام‌البنین (س) در شمار فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفت

حجت‌الاسلام «دهقان» گفت: سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، سالروز وفات بانوی ماجده و بزرگواری است که در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش در راستای ادای دین خود به اسلام در شمار فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

حضرت ام البنین (س)  در شمار فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفتبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا، امام جمعه شهرستان خاش به همراه فرماندهان نظامی و انتظامی و تعدادی از مسئولین شهرستان خاش از خانواده‌های شهیدان «محمد ریگی» و «پیرمحمد شهنوازی» دیدار کرذند.

حجت‌الاسلام «غلامحسین دهقان» امام جمعه شهرستان خاش در این دیدار‌ها با تبیین جایگاه حضرت ام‌البنین (س) به‌عنوان مادر علمدار کربلا اظهار داشت: با شهادت چهار فرزند ام البنین (س) در کربلا، این بانوی شکیبا به افتخار مادر شهیدان بودن نائل آمد و درکنار همسر شهید بودن، افتخاری دیگر بر صفحه افتخاراتش افزوده شد.

وی در ادامه افزود: سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، بانوی ماجده و بزرگواری است که حیات گرانقدر خویش را صرف حمایت و صیانت از ولی خود کرد و با صبر، پایمردی و استقامت در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش در راستای ادای دین خود به اسلام در شمار فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفت.

دهقان با بیان اینکه امروز تاریخ پرافتخار اسلام از وجود شیرزنانی حکایت دارد که با بردباری در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش و ادای دین به اسلام، در زمره فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفتند، عنوان کرد: بانوان ارجمندی همچون حضرت ام‌البنین (س) که اسوه شجاعت و نماد نجابت بود و در حمایت از ولایت، علمدار کربلا حضرت عباس (ع) را در دامان پرمهر خویش پروراند.

وی گفت: سالروز وفات آن بانوی فضل و معرفت، به نام « روز تکریم مادران و همسران شهدا» نام گرفته و فرصت مناسبی برای گرامیداشت مقام و منزلت بانوانی است که با افتخار، شکیبایی و استقامت در شهادت عزیزان خویش،صبر و بردباری را به‌ عنوان والاترین جلوه‌های ایثار به بهترین وجه ممکن معنا کردند.

در این دیدار ضمن بزرگداشت یاد و خاطره این شهیدان بزرگوار، از خانواده این شهیدان دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما