شناسهٔ خبر: 52005754 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

ایراندوست: مردم، من را از قورمه‌سبزی بیزار کردند

سرمربی تیم ملی بانوان ایران می‌گوید زنان ایرانی هرگز نباید از ورزش و فوتبال دلسرد شوند.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین: مریم ایراندوست در گفت‌وگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص وضعیت زنان در ایران، عنوان کرد: سالهای ابتدایی فوتبال زنان مشکلات زیادی بود و الان خیلی خوب شده است. ما در گذشته برای تهیه لباس، زمین و توپ مشکل داشتیم حتی زمانی بود که توپ برای تمرین نبود و بدنسازی کار می‌کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در پاسخ به این سوال که تیم ایران به جام ملت‌های آسیا راه یافت آیا از عملکرد بانوان رضایت دارید؟ خاطرنشان کرد: از نظر نتیجه راضی‌ترین آدم روی زمین هستم و خوشحالم. از نظر فنی ایراداتی هست و ما در تلاش هستیم با اردوهایی که برگزار می‌کنیم این نواقص را برطرف تا بتوانیم شرایط بهتری در بازی اجرا کنیم و نقاط ضعف را به حداقل برسانیم. همه می‌دانند فوتبال ایران نوپاست و نمی‌توان با زمان کوتاه نواقص را برطرف کرد اما همه در تلاش هستیم با کار بیشتر این مشکلات را برطرف کنیم.

ایراندوست: حرف مردم، من را از قورمه‌سبزی بیزار کرد

ایراندوست در پاسخ به این سوال که انتظار شما از نتیجه جام ملت‌های آسیا چیست، گفت: انتظار ما این است که تیم خیلی خونسرد، با آرامش و تمرکز بالا کار خود را انجام دهد آن هم فارغ از نتیجه. همه ما می دانیم کار سختی است. جام ملت‌ها تورنمنت بسیار مهمی است و با توجه به اینکه تیم های آسیایی تیم های طراز اول جهان هستند و رقابت با آنها سخت است اما می‌توانم بگویم با این صعود بچه‌های ما اعتماد به نفس لازم را پیدا کرده‌اند. امیدوارم بتوانیم نتیجه بگیریم.

ایراندوست در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما جام ملت‌های آسیا چقدر می‌تواند در کشور شما تاثیر گذار باشد، اظهار داشت: ما انتظار داریم تیم های پایه از رده ملی سازماندهی شوند. برنامه ۵ ساله برای رشد و توسعه داشته باشیم و این مسابقات قطعا تاثیرگذار است.

وی در ادامه صحبت هایش با سایت afc درباره آینده فوتبال زنان ایران گفت: اگر حمایتی که تا الان از سمت مسئولان و مردم شده ادامه داشته باشد ۵ سال آینده به شما قول می‌دهم این دختران را در جام‌جهانی می‌بینیم.

سرمربی تیم فوتبال بانوان کشورمان درباره اینکه چه پیامی برای زنان کشورتان دارید، یادآور شد: دلسرد نشوند، می‌دانم همین راهی که در این ۴۲ سال گذراندم چقدر سخت بود؛ این که می‌گفتند زنان را چه به فوتبال؟ بهتر است شما قورمه سبزی بپزید! آیا باورتان می‌شود دیگر قرمه سبزی دوست ندارم؟ دختران کار خودشان را بکنند، به حواشی کاری نداشته باشند. به آنها می‌گویم سخت کوش بوده و هدف داشته باشند.

نظر شما