شناسهٔ خبر: 52003460 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

اختصاصی رکنا ورزشی؛

پرسپولیس علیه طلسم 5 ساله/ سخت‌ترین دوئل در انتظار صنعتی‌ها

رکنا ورزشی: مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور فردا با برگزاری 4 دیدار آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

جام حذفی در بزرگداشت و یادبود آزادسازی خرمشهر با عنوان «یادوارهٔ آزادسازی خرمشهر» برگزار می‌شود. تیم استقلال با ۷ قهرمانی و ۶ نایب‌قهرمانی در این مسابقات، پرافتخارترین تیم  جام حذفی محسوب می‌شود. فدراسیون فوتبال ایران جام حذفی را به صورت تک‌حذفی و تک‌بازی برگزار می‌کند و یکی از سهمیه‌های اصلی ایران در لیگ قهرمانان آسیا به قهرمان جام حذفی تعلق می‌گیرد. تنها با برگزاری شش مسابقه در جام حذفی هر تیمی می‌تواند مستقیماً به آسیا صعود کند. از سال ۱۳۵۵ تاکنون ۳۴ دوره از مسابقات جام حذفی برگزار شده‌است و ۱۴ تیم قهرمانی در این جام را تجربه کرده‌اند.

به گزارش رکنا، رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در حالی فردا دوشنبه برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارهای این مرحله پرسپولیس به مصاف ذوب آهن خواهد رفت. بر همین اساس نگاهی به دیدارهای روز نخست این رقابت‌ها خواهیم داشت:

*ذوب آهن اصفهان - پرسپولیس| سرخ‌ها علیه طلسم 5 ساله

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فردا ذوب‌آهن از ساعت 15:30 در شرایطی میزبانی پرسپولیس را به عهده خواهد داشت، که این مسابقه دیدار تکراری هفته یازدهم لیگ برتر است. زمانی که ذوب آهن در تهران با وجود انجام یک بازی نسبتا خوب با 2 گل مغلوب پرسپولیس شد.اما سرخپوشان از آن زمان تا به حال تغییرات زیادی داشته‌اند. که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مصدومیت «عیسی آل‌کثیر» و مدیرعاملی «رضا درویش» اشاره کرد. جدا از آن با توجه به اینکه پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل ویستا توربین با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید، در 5 دوره قبلی لیگ برتر از جام حذفی هم خاطرات خوشی ندارد بنابراین در این دیدار به دنبال کسب 3 امتیاز و صعود به مرحله بعدی خواهد بود. در طرف دیگر اما ذوب آهن نیز که نیم فصل اول را با 18 امتیاز در رده یازدهم به پایان رساند و دیدار قبلی‌اش را هم مقابل رایکابابل با نتیجه 3 بر صفر از پیش رو برداشت در دیدار فردا به دنبال حذف سرخپوشان و صعود به دور بعدی این رقابت‌ها خواهد بود. 

*آلومینیوم اراک - سپاهان اصفهان| دوئل خطیبی و نویدکیا برای سخت‌ترین قرعه یک هشتم نهایی

آلومینیوم اراک از ساعت 14 فردا پذیرای فولادمبارکه سپاهان خواهد بود. اراکی‌ها درحالی میزبانی این دیدار را به عهده خواهند داشت، «محمود خرمزی» مربی آلومینیوم به علت محرومیت نمی‌تواند مقابل طلایی‌پوشان روی نیمکت این تیم بنشیند. جدا از آن 2 تیم هفته پیش در آخرین مسابقه دور رفت لیگ برتر باهم مسابقه دادند که آن بازی بدون گل به پایان رسید. دیدار قبلی آلومینیوم مقابل فجرسپاسی هم با نتیجه 2 بر صفر تمام شد؛ تا آلومینیوم در این دیدار به دنبال شگفتی‌سازی و ادامه روند خوبش اینبار در رقابت‌های حذفی باشد. در مقابل اما سپاهان که بازی قبلی خود مقابل شهید اورکی را با نتیجه یک بر صفر پشت سر گذاشت و آخرین تقابلش با شاگردان خطیبی نیز با به تساوی کشیده شده است؛ در این دیدار که بدون شک سخت‌ترین قرعه یک هشتم نهایی برای 2 تیم مدعی لیگ برتر و حذفی خواهد بود به دنبال کسب برد و صعود به مرحله یک چهارم خواهند بود. 

*مس کرمان - فولاد خوزستان| تلاش فولاد برای تکرار قهرمانی حذفی

فولاد خوزستان که در فینال فصل قبل توانست استقلال را درضربات پنالتی شکست داده و به مقام قهرمانی برسد. اکنون هم قرعه نسبتا خوبی نصیبش شده و باید به مصاف تیم دسته اولی مس کرمان بروند. قرمزپوشان اهوازی که دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی خود مقابل شهرداری نوشهر را با نتیجه 3 بر صفر پشت سرگذاشتند در این دیدار هم به دنبال کسب برد و تکرار شیرین قهرمانی حذفی هستند. در مقابل اما مس کرمان نیز در مرحله قبلی 2 بر یک ماشین سازی تبریز را شکست داد. تا حریف سرسختی برای شاگردان نکونام به نظر برسد. حال باید دید که این دیدار در نهایت با صعود کدام تیم همراه خواهد بود.

*خیبر خرم‌آباد - صنعت نفت آبادان| نفت داریم پول نه؟

تیم فوتبال خیبرخرم‌آباد که در مقایسه با صنعت‌نفت‌آبادان شرایط بهتری از لحاظ مالی دارد؛ فردا از ساعت 14 میزبان شاگردان منصوریان خواهد بود. خیبری‌ها که بازی قبلی خود مقابل مس‌شهربابک را با نتیجه 2 بر یک با پیروزی پشت سر گذاشتند در دیدار فردا به دنبال کسب 3 امتیاز و صعود به مرحله بالاتر خواهد بود. در مقابل اما تیم بحران زده صنعت‌نفت آبادان که از لحاظ مالی شرایط مساعدی ندارد؛ بازی قبلی خود مقابل شمس‌آذر قزوین را نیز با نتیجه 3 بر یک با پیروزی پشت سرگذاشت. حالا باید دید نفت آبادان می‌تواند با جیب خالی در جام حذفی باقی بماند یا یکی از حذف شدگان زودهنگام این رقابت‌ها خواهد بود.

نظر شما