شناسهٔ خبر: 51999398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخذ ۳۰ میلیون تومان از هر متقاضی در پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک خلاف است

گروه استان ها- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: اخذ ۳۰ میلیون تومان از هر متقاضی در پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک خلاف وعده دولت درباره رایگان بودن زمین است.

صاحب‌خبر -

به به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌اکبر کریمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دریافت مبالغ اضافه از متقاضیان مسکن ملی اظهار داشت: این کار توجیه قانونی ندارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار شده که در کمیسیون عمران مجلس سوال بنده از وزیر راه‌و‌شهرسازی مطرح شود.

وی افزود: مهم‌ترین محور سوال بنده از وزیر راه و شهرسازی در زمینه علت اخذ حدود 30 میلیون تومان از هر متقاضی مسکن ملی در پروژه 8 هزار و 100 واحدی اراک برای حق پذیره اوقاف است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باوجود وعده رایگان بودن زمین پروژه‌های مسکن ملی اما این اقدام فاقد توجیه قانونی است و با رویکرد اصلی دولت در طرح مسکن ملی و تامین مسکن برای مردم با کمترین هزینه مغایر است.

کریمی تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات ناظر بر پروژه‌های مسکن ملی باید زمین محل اجرای این پروژه‌ها به صورت رایگان تامین شود و مورد توجه قرار گیرد بنابراین این سوال پیش می‌آید که علت انتخاب 70 هکتار زمین اوقافی برای ساخت 8 هزار و 100 واحد مسکونی در اراک برای طرح مسکن ملی چیست؟

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه اراضی اوقافی اعلام شده خارج از محدوده شهر اراک و دارای کاربری زراعی است این سوال باید پرسید که علت مطالبه چند 100 میلیارد تومان برای پذیره اراضی اوقافی اعلام شده که به هر نفر از متقاضیان حدود 30 میلیون تومان هزینه اضافی تحمیل کرده چیست و با چه هدفی این کار انجام می‌شود‌.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان امر از جمله وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید پاسخگوی تحمیل این هزینه اضافی به مردم باشد و برای مردم موضوع روشن و شفاف‌سازی شود.

انتهای پیام/713/ش

نظر شما