شناسهٔ خبر: 51998894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برخی جاده‌های خراسان رضوی برفی و بارانی است

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در پی بارش برف و باران صبحگاهی در بعضی نواحی استان، روز یکشنبه سطح برخی جاده‌های خراسان رضوی لغزنده گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم نصری روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: بر اساس اعلام راهداران مستقر در جاده‌ها و اعلام سامانه های نظارتی، بارش برف در جاده گناباد - فردوس در محدوده کلات و کریمو و وقوع کولاک برف در جاده درگز - قوچان در محدوده گردنه تیوان سطح این محورها را لغزنده کرده است.

وی گفت: بارش تگرگ در جاده کریمو به کاخک (گناباد) و بارش باران در شهرستان های بجستان، تایباد، خواف و فیروزه موجب لغزندگی سطح این جاده ها شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اضافه کرد: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در حوزه سرخس به ویژه در مسیر شورلق - گنبدلی موجب کاهش دید افقی رانندگان در این مسیر شده است.

اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی در گزارشی اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی که از روز جمعه در این استان آغاز شده تا روز چهارشنبه هفته جاری، ۲۹ دیماه ادامه خواهد داشت. این بارشها همراه با احتمال آبگرفتگی، جاری شدن رواناب همراه با افزایش وزش باد و کاهش محسوس دمای هوا پیش‌بینی شده است و از روز سه‌شنبه آتی ۲۸ دیماه بارش برف نیمه شمالی و ارتفاعات استان را فراخواهد گرفت.  

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

نظر شما