شناسهٔ خبر: 51998380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی در سنندج/شناسایی و بیماریابی سریع هدف گام ششم

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج از آغاز اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جهانبخش یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون در شهرستان سنندج، اظهار داشت: در طرح مذکور  شناسایی و رهگیری و رصد مبتلایان و بیماریابی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا دارای پشتوانه علمی و همراه با انگیزه‌های دینی، جهادی و انسانی است ضمن اینکه تاکنون پنج گام در قالب طرح شهید سلیمانی با موفقیت اجرا شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در گام ششم، طرح مذکور به شناسایی، رهگیری و رصد مبتلایان و بیماریابی می‌پردازد، افزود: این طرح با استفاده از تست‌های سریع و حمایت‌های بهداشتی و درمانی در منزل انجام می‌شود.

یوسفی با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون جهت لکه گیری افراد واکسن نزده و انجام سریع  واکسیناسیون دُز سوم، خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه پایگاه‌های سیار هستیم.

وی یادآور شد: توانمندسازی مردم در این طرح مد نظر است تا در برابر بیماری خودمراقبتی داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی، واکسیناسیون، بیماریابی، اقدامات مراقبتی، نظارتی و حمایتی، استفاده از فناوری‌های نوین با مشارکت آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری، قوه قضاییه، کمیته امداد، بسیج، سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در قالب این طرح انجام می‌شود.

یوسفی تصریح کرد: حفظ و تقویت مراکز تجمیعی واکسیناسیون کووید ۱۹ جهت لکه‌گیری افراد واکسن نزده و انجام سریع‌تر واکسیناسیون دُز سوم افراد بالای ۱۸ سال، ضروری است.

وی در پایان به توانمندسازی مردم، آموزش و اطلاع‌رسانی، مراقبت، نظارت و حمایت که از اهداف این طرح با هدف  خودمراقبتی برابر بیماری کرونا است، گریزی زد و گفت: لکه‌گیری واکسیناسیون،‌ پیگیری افراد پرخطر، تزریق دُز سوم واکسن، جزو گام ششم طرح شهید سلیمانی بوده و پس از این باید به سمت آموزش و اقناع‌سازی افرادی برویم که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند.

گفتنی است، تاکنون 841 نفر در سنندج به دلیل ابتلای به کرونا جان باخته‌اند و اکنون 61 نفر به دلیل ابتلای به این بیماری در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند. 

انتهای پیام/2330/70

نظر شما