شناسهٔ خبر: 5199609 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

در سومین نظرخواهی شیرازه بگوئید:

«پرحاشیه ترین مدیــر استان فارس» در سال 93 کیست؟

صاحب‌خبر -
شیرازه : ارزیابی چهره های مختلف اثرگذار در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و ورزشی نیز از منظر شما مخاطبان گرامی کاری است که شیرازه آن را انجام می دهد. در اولین قسمت به معرفی « رک ترین امام جمعه فارس» و در دومین قسمت به معرفی « پربیننده ترین برنامه صدا و سیمای فارس» پرداختیم و در ادامه این نظرخواهی به سراغ معرفی گزینه های «پرحاشیه ترین مدیر فارس» می رویم.

اصولا مدیریت یک سازمان یا نهاد یا اداره با توجه به نوع فعالیت آن مهارت های خاصی را می طلبد. به عنوان مثال، روحیه شخصی، سیاست کاری و نیاز جامعه هدف یک مدیر فرهنگی با یک مدیر سیاسی یا اقتصادی تفاوت زیادی دارد. وقتی اما تفاوت های مدیریتی بیش از حد متعارف کم رنگ شود، یک مدیر فرهنگی، سیاسی می شود یا بالعکس! از همین رو برخی از مدیران میانی گاها مرحم هر دردی می شوند و اینجاست که از کار اصلی باز می مانند و این حاشیه است که بر متن غلبه می کند.

قطعا نیت همه مدیران، خدمتگزاری احسن به جامعه و مردم است و هر کس برای اثبات خود در این راه روشی را بر می گزیند، یکی آرام و بی سر و صدا و یکی پرهیاهو. از همین رو شیرازه ضمن تشکر از همه کسانی که برای گره گشایی از مشکلات مردم، صادقانه و بی ریا تلاش می کنند به معرفی 5 مدیر از مدیران استان فارس می پردازد که علاوه بر همه تلاش ها برای خدمت رسانی، حاشیه های پررنگی را در سال 93 رقم زدند.

بهزاد مریدی سکاندار فرهنگ و ارشاد فارس

«پرحاشیه ترین مدیر استان فارس» کیست؟

مریدی اهل لار است و دکتری زبان شناسی دارد. او هفت ماه قبل از این که پایش به فرهنگ و ارشاد فارس باز شود خبرساز شد. دولت راستگویان از آنجا همتی را همسو با سیاست های خود نمی دید، شهریور ماه امسال برکنار کرد و مریدی اصلاح طلب را جای او نشاند تا دیگر لازم نباشد استاندار فارس سرپرست فرهنگ و ارشاد فارس شود! مریدی خیلی زود به تیتر رسانه ها تبدیل شد. او که هنوز امضای حکم پرچالش‌اش خشک نشده، به اسم حافظ، فرهنگ، مولانا، هنر و حتی غدیر، ماجراهایی را به اسم «گذر هنر» راه انداخت. گذر هنر حاشیه ساز تا جایی پیش رفت که مقابل دیدگان مریدی به روضه ابوالفضل العباس(ع) توهین شد. مریدی تمام قد سعی کرد سیاست های فرهنگی دولت را در فارس با رنگ و لعاب بیشتر پیاده کند. مجوز به کنسرت هنجارشکن لیان نمونه کوچکی از این اقدامات بود. مریدی در دو رویداد کشوری هم ناکام ماند. طرح پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب

محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

«پرحاشیه ترین مدیر استان فارس» کیست؟

وی از معدود مدیران باقی مانده دولت دهم در فارس است که در دولت اعتدال هم در طبقه هفتم ساختمان لوله ای خیابان زند سکاندار امور بهداشتی و سلامت مردم این استان است. ماندن یا رفتن ایمانیه، موضوعی بود که در سال 93 همواره دهان به دهان می چرخید. اصلاح طلبان افراطی برای برکناری وی از هر ابزار و شیوه ای و به هر بهانه ای به استاندار و دولت فشار می آورند اما پس از مدت‌ها کش و قوس و انواع و اقسام فشارهای سیاسی و رسانه‌ای به وزارت بهداشت مبنی بر عزل دکتر ایمانیه بالاخره حکم ابقای وی از سوی وزیر ابلاغ شد. اما اصلاح طلبان افراطی امسال نیز هر از چندگاهی، برای مجموعه علوم پزشکی شیراز حاشیه سازی کردند. همین اواخر اختلاف دانشگاه شیراز و علوم پزشکی و صحبت های معنادار رئیس و معاون دانشگاه شیراز موید همین مطلب است.

محمد باقر کشفی مدیرکل صدا و سیمای فارس

«پرحاشیه ترین مدیر استان فارس» کیست؟

محمدباقر کشفی که سابق بر این ورزشکار و یک مدیر ورزشی بود. او جانشین یراق طلایی شد اما صدا و سیما گرچه در حوزه های فنی و کمی رشد محسوسی پیدا کرد اما منتقدان می گویند که کیفیت برنامه های صدا و سیمای کشفی چندان رضایت بخش نبود. جاشیه های او زمانی شروع شد که چهره ماندگار عرصه ورزش و فرهنگ شناخته شد، این در حالی بود که هیچ مدال ورزشی در خور توجهی در سطح ملی و بین‌المللی نداشت! حضور مکرر کشفی در برنامه های سیمای فارس، اصرار بر پخش برنامه پرحاشیه خوشا شیراز و پخش مستند «مهامرد» در روزهای پایانی مدیریت او بر صدا و سیمای فارس از کشفی یک مدیر پرحاشیه ساخت.

عبدالرضا قاسم پور فرماندار شهرستان داراب

«پرحاشیه ترین مدیر استان فارس» کیست؟

جانشین اعتدالی کرامت قاسمی فرماندار احمدی نژادی دولت یازدهم از لامرد آمد. قاسم پور که به تندروی سیاسی معروف است خیلی زود مکنونات قلبی خود را نشان داد. بهمن ماه امسال او در مقابل اظهارات یکی از فرماندهان سپاه فجر استان فارس موضع گرفت. این مقام نظامی به دعوت استانداری به جلسه فرمانداران شهرستان‌های استان رفته بود تا شرایط امنیتی کشور و استان را تشریح کند. وقتی او از خیز فتنه‌گران در آستانه انتخابات مجلس سخن گفت و محمد خاتمی را یکی از سران فتنه نامید، قاسم ‌پور به تقدیر از خاتمی پرداخت و حساب او را از حساب فتنه جدا دانست. اصرار قاسم پور بر موضع خود مبنی بر دفاع از یک فتنه گر و واکنش های امام جمعه شیراز و امام جمعه داراب و فرمانده سپاه فجر از وی یک مدیر پرحاشیه ساخت.

مجید ارشاد رئیس دانشگاه شیراز

«پرحاشیه ترین مدیر استان فارس» کیست؟

او پس از استعفای محمد مؤذنی و با حکم فرجی دانا وزیر استیضاح شده دولت اعتدال سرپرست دانشگاه شیراز شد. برخی جابجایی ها در سطح معاونان و انتصاب فردی تندرو به عنوان معاون خود اولین حاشیه های ارشاد را رقم زد. طی دو هفته اخیر نیز نام این دانشگاه به تجمع، استعفا، مسمومیت غذایی و درگیری گره خورده است؛ حاشیه‌هایی که در صورت ادامه، شرایط علمی دانشگاه شیراز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نظر شما