شناسهٔ خبر: 51995828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح آزمایشی حل و کاهش مشکلات اجتماعی در خوزستان

استاندار خوزستان : طرح پایلوت جهت حل و کاهش مشکلات اجتماعی در ۲۱ منطقه آسیب پذیر خوزستان اجرا می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، صادق خلیلیان در نشست شورای اجتماعی استان که با حضور اعضای کیمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یک مشارکت و همکاری میان دولت و مجلس ایجاد شده که ما دست به دست هم دهیم و مسائل و مشکلات استان خوزستان را در بخش تولید و کاهش و حل مسائل و مشکلات اجتماعی آن اقدام نماییم.

وی افزود: تصمیمات خوبی گرفته شده است از جمله اینکه قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجموعه شرکت‌ها موسسات و بانک‌های خود که در استان فعال هستند ابلاغ نماید که در بحث اشتغال بومی گزینی را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار خوزستان بیان کرد: پیمانکاران در اجرای طرح‌های مختلف اولویت را به نیرو‌های بومی دهند و پرداخت مالیات شرکت‌ها و موسساتی که در استان فعالیت می‌کنند، اما دفتر مرکزی آن‌ها در تهران است و مالیات خود را خارج از استان پرداخت می‌کنند به درون استان منتقل شود چرا که با اینکار یک ظرفیت خوبی برای توسعه و رونق اشتغال و تولید و حل مشکلات اجتماعی خواهیم داشت.

خلیلیان گفت:  مشکلات مختلف در ۲۱ محله آسیب پذیر از لحاظ بیکاری، اعتیاد، خانوار‌های بدسرپرست و بی سرپرست و خانوار‌های نیازمند حمایت احصا و شناسایی شده اند و برنامه‌های بسیار متنوعی برای بهبود وضعیت اشتغال، حل مشکل اعتیاد و حل مشکلات اجتماعی برنامه‌هایی به شکل پایلوت اجرا خواهد شد که می‌تواند به عنوان الگویی در سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.
بیشتر بخوانید : اجرای طرح رایگان توانمندسازی اقشار در معرض آسیب

وی افزود:  همچنین در این نشست تاکید شد مجموعه بانک‌ها بتوانند برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی اعتبار داشته باشند؛ این تسهیلات برای بنگاه‌های غیرفعال یا نیمه فعال نیاز است که بتوانیم وضعیت اشتغال را در استان خوزستان بیشتر کنیم.

 

نظر شما