شناسهٔ خبر: 51994324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار ایلام در مسجد منطقه سیل زده مورموری:

خسارت ۱۱۷ میلیارد تومانی سیل به مورموری/ مساجد پایگاه های مهمی برای ارتباط و در کنار مردم بودن است

استاندار ایلام با بیان اینکه برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران در مسجد منطقه موموری از مصادیق مسجد محوری است، گفت: ۱۱۷ میلیارد تومان به اماکن مسکونی، تجاری و زیرساخت های بخش کلات مورموری خسارت وارد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « حسن بهرام نیا » در جریان بازدید از منطقه سیل زده مورموری و در ستا مدیریت بحران استان در این منطقه، اظهار کرد: از این میزان خسارت وارد شده 97 میلیارد تومان مربوط به اماکن عمومی و زیرساخت های شهر و روستاهای تابعه و ۲۰ میلیارد ریال آن نیز خسارت به وسایل، لوازم و اموال شخصی مردم بخش کلات مورموری است.

 

وی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات وارده در حوادث طبیعی، افزود: شایسته است همه دستگاه های اجرایی به خصوص شهرداری و منابع طبیعی از تجربه این حادثه استفاده کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن با توسعه فضاهای سبز و نهضت درختکاری و همچنین احداث سازه های سنگی ملاتی در مجاری بالادستی و جلوگیری از سیلاب های مخرب، از تکرار اینگونه حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری کنند.

 

استاندار ایلام با قدردانی از مشارکت همه نهادهای دولتی و مردمی، نمایندگان استان و اصحاب رسانه، یادآور شد: شعار دولت مردمی آقای دکتر رئیسی در تعامل و مشارکت همه دستگاههای اجرایی و تشکلهای مردم نهاد در سیل مورموری عینیت پیدا کرد و به یک الگوی عملی و خاطره خوشی برای مردم تبدیل شد و بخشی از فشارهای روحی روانی اهالی مورموری را کاهش داد.

 

بهرام نیا با بیان اینکه ماشین آلات مستقر در شهر موموری، تا اتمام کار در این منطقه حضور خواهند داشت، ابراز کرد: آسیب هایی که به وسایل، احشام و مزارع مردم وارد شده به گونه ای جبران شود که کسی ناراضی نباشد و موضوع آبخیزداری و ساماندهی مسیل های ورودی به شهر مورموری باید به سرعت انجام شود.

 

وی با بیان اینکه از مصادیق مسجدمحوری، برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران در مسجد منطقه موموری است، گفت: حضور نمایندگان محترم در بخش مورموری از مصادیق همدلی و همراهی و خط بطلان کشیدن به مباحث ایلی و طایفه ای است.

 

بهرام نیا با بیان اینکه مسجد بهترین راه ارتباطی با مردم و در میان مردم بودن است، یادآور شد: رویکرد دولت، رویکردی مردمی است برخاسته اراده مردم است و مسجد، پایگاه بسیار مهمی برای ارتباط مردم و در کنار مردم بودن است.

 

استاندار ایلام افزود: رحمت الهی در منطقه و استان نازل شد ولی به واسطه برخی از بی تدبیری ها، برخی از مردم ما دچار خسارت مالی و نگرانی های روحی و روانی شدند و این بحران جزئی، تلنگری برای مسئولان بود که مشکلات مردم را رفع و برای آینده برنامه ریزی کنند.

 

گفتنی است جلسه ستاد مدیریت بحران استان ایلام  عصر امروز(۲۵ دی) با حضور بهرام نیا استاندار ایلام، علیزاده و بسطامی نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در پی وقوع سیل در منطقه مورموری، در مسجد امیرالمومنین(ع) این شهر برگزار شد.

پایان پیام/684

نظر شما