شناسهٔ خبر: 51994286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باید رسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت را زنده نگه داشت

تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت که باید برای ارج نهادن هنرمندان پیشکسوت این رسم را به جا آورد و زنده کرد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر شنبه ایرنا، سید عباس عظیمی در مراسم تجلیل از نصرالله مدقالچی صدا پیشه سرشناس و پیشکسوت کشور اظهار کرد: یکی از رویکرد های مهم این موسسه درصدد است تا با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان پیشکسوت تجلیل صورت گیرد و بنا داریم تا هنرمندان ۶۰ سال و بیشتر که مردم و دوستداران هنر روزگاری با آنان خاطراتی داشته اند، مورد توجه قرار گیرند.  

وی بیان کرد: باید قدردان این اساتید بود و تا زنده هستند در خدمت آنان باشیم.  مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با بیان اینکه از دهه ۶۰ تا کنون بسیاری از مردم کشورمان با صدای نصرالله مدقالچی در فیلم ها و آثار هنری خاطرات زیادی دارند ، گفت: بسیاری از این آثار باعث شده تا بعد چپ چندین سال بسیار زیبا و دلنشین باشد.

هنرمند باید به علاقه مردم توجه کند

نصرالله مدقالچی نیز در این مراسم با بیان اینکه در هنر کاستی هایی وجود داشته است، گفت: باید یک هنرمند به خواسته و علاقه های مردم توجه کند تا بتواند در فکر و اذهان آنان باقی بماند.  

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا بسیاری از صنایع درگیر این موضوع بوده اند افزود: این موضوع باعث شد بسیاری از فعالیت ها در دنیا فلج شود و بسیاری از متفکرین دنیا برای رهایی آن تصمیم نگرفته اند.  

صدا پیشه پیشکسوت سینما در پاسخ به این سوال مشکل در چیست که چرا مردم به آثار هنری کمتر توجه دارند خاطر نشان کرد که پریشانی های ذهنی و طی نشدن یک هدف به دلیل مسائل اقتصادی باعث این موضوع است و باید هنرمندان به خواسته و علاقه مردم در تهیه آثار فاخر و ماندگار توجه بسزایی داشته باشند.  

همچنین مدیر فرهنگسرای خانواده نیز  اظهار کرد: رویکرد مهم این فرهنگسرا بستر سازی در بخش های حقیقی، جهادی و مجازی است.  

شیوا مقدم با بیان اینکه ۱۸ کانون زیر نظر این فرهنگسرا با رویکرد خانواده فعالیت دارند گفت: این کانون ها پل ارتباطی ما و مردم تلقی شده تا خانواده ها از فعالیت آنان بهره لازم را ببرند.  

به گزارش ایرنا، در این برنامه فیلم سینمایی پدر(۲۰۲۱) محصول مشترک فرانسه و انگلیس به نویسندگی و کارگردانی فلوریان زلر و بازی آنتونی هاپکینز، الیویا کلمن، مارک گینیس، ایموجن پوتس و صداپیشگی نصرالله مدقالچی در نقش آنتونی هاپکینز به نمایش گذاشته شد.  

فیلم سینمایی پدر در نود و سومین دوره جوایز اسکار در شش بخش نامزد دریافت جایزه شد که ۲ جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد (آنتونی هاپکینز) به دست آورد.

همچنین با حضور نیروان غنی‌پور و شهرزاد شاه‌کرمی(منتقد سینما) نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی "پدر" برگزار شد.  

مدقالچی یکی از قدیمی‌ترین صداپیشه‌های سرشناس کشور و صدای جاودانه وی به جای چهره‌های برجسته سینمای جهان نظیر ژان گابن، جین هکمن، آنتونی هاپکینز به خوبی شناخته شده است.  

همچنین از کارهای شاخص وی می توان به گویندگی به جای مایکل آنسارا در نقش «ابوسفیان» در فیلم محمد رسول‌الله و همچنین دکلمه به یاد ماندنی و ماندگار آنشرلی اشاره کرد.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع شده است.

نظر شما