شناسهٔ خبر: 51994268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

اهواز دومین شهرستان حاشیه نشین کشور/ شرکت‌ها خدمات جانبی بدهند

اهواز - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی «اهواز» را دومین شهرستان حاشیه نشین اعلام کرد و گفت: شرکت‌های دولتی مستقر در اهواز باید به مناطق جانبی خدماتی را ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی عصر امروز در حاشیه نشست شورای اجتماعی خوزستان که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالن مدیریت بحران استان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه روز در خدمت مردم خوزستان بودیم و از مناطق محروم و حاشیه نشین شهر اهواز بازدید شده چون بعد از مشهد بیشترین مناطق حاشیه و حدود ۴۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در اهواز است.

وی افزود: حمایت جدی از نیروهای بومی و بومی گزینی، توسعه فولاد اکسین به ویژه برای رشد اشتغال‌زایی، ایجاد مسئولیت‌های اجتماعی و عمل به تعهدات اجتماعی در قالب یک مصوبه قانونی برای شرکت‌های بزرگ مستقر در خوزستان از جمله مصوبات سفر سه روزه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به خوزستان بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشتر شرکت‌های مستقر در اهواز دولتی هستند باید به مناطق جانبی خود خدماتی را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی ارائه دهند، تصریح کرد: تسریع در تحت حمایت قرار دادن خانواده‌های در صف حمایت گرفتن از بهزیستی، احیای واحد کلرسازی و کشتی سازی اروند به عنوان زیرمجموعه‌های شستا و فعال شدن شرکت‌های راکد زیر مجموعه صندوق بازنشستگی و شستا نیز از دیگر خروجی‌های این سفر بود.

اسماعیلی یادآور شد: تعیین تکلیف قانون کار و مناطق آزاد و رفع دوگانگی مدیریت، اعطای زمین با کاربری درمانی برای احداث درمانگاه‌های تأمین اجتماعی و همچنین ساماندهی معیشت مناطق محروم، تخصیص درصدی از عوارض آلایندگی و ارزش افزوده، تکمیل صنایع تبدیلی و تولید محصول نهایی در همین استان نیز از دیگر مصوبات سفر سه روزه کمیسیون اجتماعی مجلس به خوزستان بود.

وی تأکید کرد: وجوهی که از طریق فعالیت کارخانه‌ها و شرکت‌های مستقر در خوزستان به بانک‌های تهران منتقل شده باید به خوزستان برگردد، این یکی از درخواست‌های مسئولان استان به ویژه نماینده ولی فقیه در خوزستان بود؛ بانک‌های دولتی را ملزم می‌کنیم تا در همین استان از سرمایه گذاری‌های انجام شده بهره مند شوند.

نظر شما