شناسهٔ خبر: 51994225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار ایلام:

برآورد اولیه خسارت سیل در مورموری 117 میلیارد تومان است

مجید کیان

استاندار ایلام براورد اولیه‌ی خسارت سیل را ۱۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

‍«حسن بهرام‌نیا»، در نشست ستاد مدیریت بحران استان در مورموری اظهار کرد: برآورد خسارت های اولیه وارد آمده به بخش مورموری ۱۱۷ میلیارد تومان است که ۹۷ میلیارد تومان آن مربوط به زیرساخت ها و ۲۰ میلیارد تومان خسارت به منازل مسکونی و واحدهای تجاری است.

وی با بیان اینکه  با حضور همه ی مدیران این بحران مدیریت شد؛ تلاش کردیم که مشکلات را برطرف و بحران را مدیریت کردیم، نه اینکه بحران بر ما غلبه کند، تصریح کرد: دولت در کنار مردم و مسئولین در کنار مردم بودند و از لحظه ی وقوع حادثه همه ی مسئولین پای کار بودند.

بهرام‌نیا تصریح کرد: حضور اعضای ستاد بحران در استان کمتر از ۲۰ دقیقه بود و به موقع به محل وقوع حادثه رسیدند؛ از همه ی زحمات عزیزان تشکر می کنم که برای حمایت از مردم در این منطقه حاضر شدند.

وی تصریح کرد:  علاوه بر تماس رئیس دفتر ریاست جمهوری با بنده، وزیر کشور هم دو بار با بنده و یک بار با فرماندار آبدانان تماس گرفت و از طرف بنیاد مستضعفان قول داد که خسارت های وارد شده به خانورها را به صورت کامل جبران کنند.
 
استاندار ایلام با بیان اینکه ماشین آلات مستقر در شهر موموری، تا اتمام کار در این منطقه حضور خواهند داشت، ادامه داد: باید از طریق سازمان مدیریت بحران کشور موضوع تعریض پل مورموری را به سرعت پیگیری کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه آسیب هایی که به وسایل، احشام و مزارع مردم وارد شده به گونه ای جبران شود که کسی ناراضی نباشد، گفت: هلال احمر چادرها را در اختیار نیازمندان قرار دهد و موضوع آبخیزداری و ساماندهی مسیل های ورودی به شهر موموری به سرعت انجام شود.

بهرام‌نیا با بیان اینکه حضور نمایندگان محترم در بخش مورموری از مصادیق همدلی و همراهی و خط بطلان کشیدن به مباحث ایلی و طایفه ای است، گفت: از مصادیق مسجدمحوری، برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران در مسجد منطقه موموری است. 

وی تاکید کرد: رحمت الهی در منطقه و استان نازل شد ولی به واسطه برخی از بی تدبیری ها، برخی از مردم ما دچار خسارت مالی و نگرانی های روحی و روانی شدند و این بحران جزئی "تلنگری" برای مسئولین بود که مشکلات مردم را رفع و برای آینده برنامه ریزی کنند.

 بهرام‌نیا گفت: برای حضور در بین مردم تصور داشتم که اعصاب آنها متأثر از مشکلات سیل باشد اما این مردم با وجود مشکلات، از ورود به هنگام مسئولین در میدان تشکر می کردند؛ پیام این تشکرها این است که اگر صادقانه کمک کنیم، مردم قدردان هستند.

انتهای پیام

نظر شما