شناسهٔ خبر: 51994145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره مصرف شکلات مشکوک به توهم زایی در کودکان هشدار داد

بندرعباس-ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره مصرف یک نوع شکلات به نام کینگ که به جهت چاقی مورد استفاده قرار می گیرد هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر فاطمه نوروزیان تصریح کرد:اواخر هفته قبل یک پسر هشت ساله با شکایت بی قراری و توهم به بیمارستان کودکان مراجعه کرد که بنا به اظهارات والدین این کودک ؛ فرزندشان پس از مصرف شکلات کینگ دچار این علائم شده است .

رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی استان متذکر شد: این که علائم این کودک بطور دقیق مربوط به خوردن این شکلات بوده یا خیر، منوط به جواب آزمایش سم شناسی است.

وی ادامه داد: شکلات برای انجام  آزمایشات مخصوص سم شناسی به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو  ارسال شده است و جواب آن اطلاع رسانی می شود .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان شد: بر اساس اعلام معاونت غذا و داروی استان، پروانه بهداشتی وارداتی این شکلات جعلی و ورود آن غیر قانونی است.

دکتر نوروزیان تاکید کرد: این نوع شکلات صبحانه از سطح عرضه جمع آوری می شود  و مردم اگر  چنین مواد غذایی را در مغازه و یا فروشگاهی دیدند خریداری نکنند.

 ظرف ۲ روز گذشته خبرهایی مبنی بر  بستری شدن چند نفر از کودکان بندرعباسی در بیمارستان ها  با علائم توهم و بی قراری در فضای مجازی منتشر شد.

نظر شما