شناسهٔ خبر: 51989153 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نکاتی در مورد مالیات نقل و انتقال خودرو/ نپرداختن این مالیات چه عواقبی دارد؟

سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم اکنون در استان سمنان به صورت پایلوت اجرا شده و در هفته‌های آتی در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از ایجاد «سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو» به صورت نمونه و پایلوت در یکی از استان‌های کشور و سراسری شدن آن در آینده نزدیک خبر داد.

طبق گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، «هادی خانی» با اشاره به راه اندازی این سامانه افزود: انتقال دهندگان انواع خودرو و موتورسیکلت می‌توانند با ورود به سامانه مزبور، قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال، نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سامانه دریافت مالیات نقل و انتقال خودرو هم اکنون در استان سمنان به صورت پایلوت اجرا شده و در هفته‌های آتی در سراسر کشور به بهره برداری می‌رسد. با ایجاد این سامانه، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک از طریق پنجره واحد مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir میسر شده است.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح‌ کرد: این اقدام در راستای اجرای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام شده است. این خدمت، شرایطی را فراهم می‌کند تا شهروندان بتوانند پیش از مراجعه به مراکز تعویض پلاک و به صورت الکترونیکی مالیات خود را پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: انتقال‌دهندگان انواع خودرو و موتورسیکلت با ورود به سامانه مزبور، باید قبل از تعویض پلاک یا ثبت انتقال نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال اقدام کنند و در صورتی که انتقال دهندگان از پرداخت مالیات استنکاف کنند، در هنگام مراجعه به مراکز تعویض پلاک و یا دفاتر اسناد رسمی، از ارائه خدمات به آنان یا از انتقال سند جلوگیری می‌شود.

نظر شما